|
|
|
|---|---|
|
Har dessa bilar som väl har samma motor olika serviceintervall? Min nuvarande (530) har jag servat ungefär var 2.500 mil medan den jag funderar på (330) har servats var 2.000 mil. Jag vet att serviceintervallet beror på bensinflöde och annat men kan det vara så pass skillnad? Dessutom säger serviceindikatorn i 330:n att det strax är dags för service och då har den knappt gått 6.000 mil Nån som vet och kan bringa lite ljus i mörkret? Så klart att ni kan här på det bästa forumet som finns :-) Niklas Fransosen | |
|
om bilen exempelvis blivit inbytt på bmw etc så brukar de serva bilen innan den säljs vidare, trots att det kanske egentligen inte är dags riktigt än. då kommer serviceschemat ur balans lite grann... om den 330 du pratar om alltså servats första gången vid exempelvis 2300 mil och sedan bytts in vid 3500 mil så servade bmw antagligen bilen innan den såldes vidare och då börjar ju indikatorn påminna för service vid kanske cirkus 6000mil. kan ju också vara ngn typ av garantiåtgärd på motorn som gjort att de tvingats byta olja i samband med detta och då blir resultatet samma som ovan, lite ur balans alltså. mitt tips är att kika i servicehäftet för att kolla hur det verkar på just den aktuella bilen. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.