AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.645

Bort-tappade nycklar

C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Jag var i Jönköping i helgen(såg för övrigt en grymt snygg tyskskyltad B10 Bi.turbo E34) och tappade bort mina bilnycklar inklusive larmdosa, så nu har jag bara en uppsättning nycklar. Var vänder man sig för att få fram nya nycklar? Är det bara att gå till en "nyckelmakare"?

Min svarta: Länk
Min blå: Länk
do
162
dopamin
530i Touring -07
Knappast Mr Quick för detta. BMW handlaren är nog den enda. Nycklarna lär ju kodas om och knytas till din bil.

Jag skulle göra detta snarast möjligt. Inte bra med komplett nyckel ute på vift.

Meddela gärna hur det går. Kan vara intressant och veta ifall olyckan är framme.
Kan väl även vara värt att kolla med polisen i Jönköping de kommande veckorna, någon kan ha lämnat in nyckeln där.
Om det är till E28 så kan du knalla till en låssmed som har BMW:s nyckelämnen så hjälper dom dig. Ring BMW dom vet vilka låssnubbar som har deras nyckelämnen i staden. ;) Om det däremot är till E36 så får du bege dig till BMW så ordnar dom en ny nyckel men du lär få vänta på att få den.
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Tack för infon, jag får helt enkelt gå/ringa till Bmw och höra. Jag ringde polisen i Jönköping idag men de hade inte fått in något ännu. Jag får ringa dit igen i slutet på veckan. Bilen det gäller är compacten och inte E28.
Jag återkommer när jag har lite mer kött på benen!

Min svarta: Länk
Min blå: Länk
Paap Reeder
... för säkerhets skull = skaffa en profesionell rattkrycka fort som fanken!

MVH /// Paap R

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Eftersom Compacten inte har immobilizer, kan de flesta nyckelslipare ordna nyckelkopia.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
har gjort ett stort misstag, tappat bort den enda nyckeln som jag hade till min gamla 'slit o släng' E34a.

kan man få en ny tillverkad? beställa från BMW? priser??

OBS - lite AKUT!

mvh Danne
1500-1800 kostar det för en nyckel till E46 och E90.

Keep Your Distance!
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
får vara glad att jag har en E34a då. efter en koll med reservdelar på BMW så kom han fram till den överkomliga slutsumman av 280:-

mvh Danne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.