AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
22.348

z3m vs z4m interiör

Sida 2 av 2
Z4:an ser helt klart bättre ut interiörsmässigt.

Keep Your Distance!
ärligt talat så är båda bilarna jävligt snygga.. förövrig så skulel ja itne tacka nej till någon z-modell.. alla är underbara på sitt sätt..
Visa användare
78
Matthew z3M
Z3 M Coupé
Håller med bmw_jerry! Båda är snygga..

Men 3:an har en lite högre sportbilskänlsa tycker jag.. lite råare och tuffare inuti!
4:ans interiör är ju snygg för att det är fräscht, men kolla sen bara på instrumenten... ja menar hur spinkiga får siffrorna bli egentligen? Fattar inte hur man kan misslyckas med en så pass ändå viktig del av en sportbil!?
Det ser ju ut som om det skulle vara vilken liten skitbil som helst...

Men prestandan kan man inte klaga på... :)

M Power!!!
ja tycker att instrumenteringen i z4 är klart snyggare och så men z3:ans inrerening känns ibland lite mer exklusiv.. ja menar m-modellerna då... det ja saknar i z4m:s stolar är såna där markeringar eller hur jag nu ska förklara
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Instrumenten är det som jag har svårast för med Z4. En sportbil har runda mätare (och MÅNGA mätare...) Sen gillar jag inte heller formen på instrumentbrädan i Z4. Ser faktiskt ut som att den ska sitta i en båt egentligen... Z3:ans form är mer klassisk sportbil, liknar en gammal Corvette ungefär. Men Kvalitetskänslan i Z4:an är ju bra mkt högre, och möjligheten att gömma undan navin är stort plus enligt mig. Och av någon anledning tycker jag att inredningen i Z4M är mkt snyggare än i den vanliga z4:an, även om jag har svårt att sätta fingret på vad det är jag tycker är snyggare...Någon skrev ovan om jämförelser med övriga e36:or: Jag tycker faktiskt att Z3 och vanliga e46 har mkt mer gemensamt än Z4 och e46, alltså borde man iså fall även tycka att vanliga e46 är stenålders.....
Och som någon skrev att det skulle skilja 15 år i design mellan z3 och z4, med hänvisning till att z3 ritades i början av 90-talet: Du tror väl inte att z4:an ritades på en kafferast. Det skiljer nog nästan precis så mkt dom emmelan som starten i produktionen. Om inte mindre, då jag tror att BMW la ner mer jobb på Z4.
Vad är det för skillnad på instrumenteringen i en Z4 M och övriga modeller? Jag kunde inte se några direkta skillnader när jag fick äran att åka med i Marias blå Z4M, mer än att hon valt andra material än i 3.0'an.

/Fredrik
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Beppo,
En riktig sportbil har inte många mätare, man har en viktig mätare och det är varvräknare och då ska den vara central och störst av dom dessutom. Hur som helst är ingen av bilarna någon riktig sportbil utan en snabb serietillverkad bil som vem som helst köper och kan köra.
Angående din åsikt om inredningen i E36 och E46 har mycket gemensamt håller jag inte med om, helt enkelt. Jag tycker i en ren jämförelse att E36:an är stenålder på det området faktiskt. E46:an börjar bli trist medans E90/Z4 är ordentligt före många biltillverkare när det gäller designen. Jag gillar den, vissa verkar inte gilla den.
Att Z3:ans form är mer klassisk håller jag med om, även Z8 är ju klassikt ritad. Men hur kul vore det ärligt talat om alla nya bmw som ritades klassiska? Nej, tack o lov händer det nåt med designen.

E46Cabrio Länk -06
en sportbil ska väl ha spartansk inredning med få mätare och få grejjer.. så förstår itne att ni säger att det är för få mätare i z4:an.. själva instrumenteringen är ju perfekt i z4:an..
Den här diskussionen måste man ju bara vara med i, här kommer mera ved till brasan! Att välja mellan en Z3 och den gamla SLK'n var ju lätt. Z3 är bara så mycket snyggare, häftigare eller vad ni vill. Att välja mellan Z4 och nya SLK är ju inte lika lätt, eller kanske det är det men till SLK'ns fördel? Att man i AMG versionen av SLK dessutom får en V8 gör ju att jag för min del, om jag hade råd, skulle ha ett lätt val mellan Z4M och SLK AMG. Jag vet att smaken är olika men nog måste väl de flesta hålla med om att Mercedes tagit ett mycket större steg i "rätt" riktning än vad BMW gjort när det gäller denna typ av bil? Känns lite konstigt att behöva erkänna detta som en sann gammal BMW-fantast, speciellt om "gubba-märket" Mercedes men jag tycker faktiskt det är så.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vad förvånad jag I-mar ! :)

E46Cabrio Länk -06
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

blir..

E46Cabrio Länk -06
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Förresten, var kom SLK in i bilden?

E46Cabrio Länk -06
Kan inte annat än att hålla med I-mar, om jag skulle stå och välja mellan en SLK och en Z4 så skulle SLK'n vinna. Men nu snackar vi rent designmässigt, jag har ingen aning hur SLK'n är att köra.

Jag var lite inne på det i ett tidigare inlägg, MB går åt rätt håll designmässigt, BMW åt fel håll. Vet inte hur många gånger jag suttit och dreglat över en bild på SLR'en.

/Fredrik
Blev lite otydligt kanske Anders S. men det var Fredrik M. som antydde detta i ett inlägg och eftersom det var något även jag lagt märke till så hängde jag på.
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Intetsägande design ?? Hmm, det håller jag verkligen inte med om. Men det är väl tur att vi har olika tycken och smak.

Jag tycker att det interöra i Z4M är modernt, sportigt, diskret och stilrent. Precis som det ska vara i en sportbil.
Detaljer som t.ex den tjocka M lädersportsportratten med multifunktion, den belysta växelspaksknoppen, M emblemen smakfullt utplacerade lite varstans, sportstolarna mm ... det är så snyggt.

Exteriört sett enligt mig, är denna mycket speciella kraftfulla nöjesmaskin iögonfallande läcker. En riktig nackvridare. Jag säger bara: Vilken underbar bil!=)

z4 maria.. har du några bilder på din skönhet??
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Har mängder med bilder.:-)

Den efterlängtade M-bakspoilern monterades igår, så jag ska ta nya fräscha bilder så snart som möjligt.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag tycker att interiören i Z4M (eller Z4 överhuvudtaget...) är mer exklusiv än i Z3, materialen känns mer påkostade i mina ögon.
Däremot funktionen tycker jag är överlägsen i Z3! Körde från Varberg till Stockholm i torsdags kväll och slogs av hur välplanerat allt sitter. Knappar för fönsterhissarna i dörrarna som på Z4 tycker jag är dåligt, bättre i Z3 när de sitter lättillgängliga i mittkonsolen.

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Kvalitetskänslan i Z3 är rätt mkt sämre än samtida BMW modeller, Z4 skiljer sig inte från ex e46 på den punkten.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Exempel: Förvaringsfacken mellan stolsryggarna på z3: rasslig hårdplast som skulle se budget ut även i en tex hyundai....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.