|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| vilken interiör tycker ni bäst om??.. ja tycker att z3m;s interiör känns så mkt mer eklusiv framfört allt stolarna.. för övrigt så känns även bilen lite mer exklusiv eller va säger ni?? | |
|
Z3:ans inredning känns ju 80-tal jämfört med Z4:an. Därmed inte sagt att jag tycker Z3:ans är ful. Mindre snygg bara.. :) E46Cabrio Länk -06 |
|
| Z4 är överlägset mycket snyggare. Speciellt med sportstolarna. | |
| jo jo visst är instrumentbrädan o allt snyggare i en z4 men nu snackar jag om m-versionerna o framför allt stolarna.. z3m stolarna med bicolor inredning känns så snygga och exklusiva på något sätt.. men visst är z4:ans snyggare | |
|
Länk Länk Till och med vanliga stolarna är ju ruskigt mycket snyggare än Z3:s.. |
|
| Svårt att få en "E36:a" att kännas exklusiv i dagens läge. Oavsett stolar. No offense z3-ägare. | |
| Håller med Anders. | |
|
Z3 ser ut som en sportbil skall göra inuti, 2 skålar för förare och passagerare, en instrumentpanel som omsluter föraren och är tidlös, den kommer att kännas lika fräsch om 10 år. I en Z4'a får ju begreppet instrumentbräda en ny innerbörd, för det är ju verkligen en bräda, rakare instrumentpanel har väl inte funnits sedan Volvos 140 serie slutade tillverkas. Det enda som får godkänt är instrumenthuset. Att sätta sig i en Z4'a känns lika upphetsande som att sätta sig i vilken svenssonbil som helst, ingen sportbilskänsla överhuvudtaget. Bedrövlig design säger jag bara, min 318is med 16 år på nacken, känns mer sport i kupen än en Z4'a. Gör om, gör rätt Bangle. /Fredrik |
|
|
Helt ärligt så tycker jag Z3M Roadster är snyggare än Z4M roadster. Kom upp en röd Z4m breve mig häromdagen när jag tanka och ställde sig breve min tyckte inte alls den hade lika fina linjer. kan ju vart att den va röd som förstörde den lite men tyckte ärligt talat inte den va lika fin. Z3m har ett brutalare utsende! Min Pärla: Länk |
|
| Anders s Av dom två länkarna du gav på inredning så tycker ja att Z3 ans stolar är typ dubbelt så snygga än mot z4ans . finns ju ingen som helst sportbilskänsla på z4ans stolar på dom där bilderna! | |
|
Håller helt med mAnGe-9 förutom på färgen, rött är en av de färger som Z4 gör sig bäst i. Blev rätt besviken när Z4M kom, hade förväntat mig lite svällande skärmar och en aggresiv front, men icke. Ett fjuttigt M emblem på sidan och några småändringar här och där, visserligen till det bättre men stor skillnad är det inte. MB SLK gick från tam design till brutalsnygg, Z3/4 gjorde precis tvärtom... /Fredrik |
|
|
Otippat att Z3-killar tycker att Z3 är snyggare. :) Exteriört kan jag hålla med om att M-modellen hade behövt mer arbete för att kännas mer M. |
|
|
Mange-9, Okej, då tycker vi olika. Jag tycker stolarna är spejsiga bara. Sportiga kanske kan stämma men designen känns 80-tal och väldigt passé. Jag är iaf väldigt tacksam att samma stol inte dök upp i Z4:an. Vi pratar om en bil som ritades i början av 90 med en bil som dök upp 15 år senare så det känns lite äpple o päron det här. Sen är det väl inte så konstigt att en Z3-ägare blir lite hemmablind. ;) E46Cabrio Länk -06 |
|
|
acey. Anders S Nä det handlar ärligt inte om att va hemmablind eller bara säga så för att man själv har en z3a. utan helt ärligt kan ja säga att båda jag å min kompis som var med vart förvånade när han parkera breve! ja börja verkligen först fundera om det verkligen var en m men det va det! men den såg snudd på löjlig ut i gämförelse seriöst. Jag hade mycket högre förväntaningar om den bilen! Men är lite besviken jätte fin bil så men vart tog rå heten vägen? =( |
|
|
"Råheten" i Z4 ligger i mekaniken och vägkänslan, som är ljusår ifrån Z3 på alla sätt. Håller med om att desigen på Z4M är alldeles för tam. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Angående exteriöra designen håller jag med om att den är lite tam, tycker att den är jäkligt modernt skapad dock. Det verkar ju vara lite i tiden att bara diskret uppgradera större motormodeller eller sportigare versioner numera också. På både gott o ont. Interiört däremot är det som sagt ljusår mellan modellerna så jag har svårt att uppleva den äldre "E36:an" som speciellt exklusiv eller sportig. Sportig för sin tid, ja. E46Cabrio Länk -06 |
|
|
Anders s. Självklart är det mer teknik i z4an det är ju en moderna bil det ska va mer teknik i den så annars går ju tekniken inte frammåt! Bara för att det kommer en ny variant av en modell så tycker ja inte atomatiskt att den gamla är fulare. Ta Mitsubishi Evo 6 exempel den är typ dubbelt så rå än mot dom nyare Evo7 och 8! jag anser att allt för mycket lull lull inte hör hemma i en sportbil. Z3 M har skysst inredning tycker jag den är byggd me lite gammalt stuck inuti redan när den kom det ser klassiskt ut. snyggt! Z8 är ju ennu mer klassiskt byggd den ser ut som en gammal veteranare fast i modernt stuck. Det är tufft! Alla har vi okika åsikter å tur är väl det=) Min bil : Länk |
|
|
Jag har inte sagt något alls om tekniken, enbart designen. Jag tycker inte heller automatiskt att en ny bil göre den gamla ful, håller med dig om Evo-bilarna. Däremot så är det ett faktum att en bil, ritad i slutet av 80-talet (åtminstone inredningen) inte gör sig mot en bil som släpptes för 2 år sen. De är ju inte ens lika varandra så egentligen känns det larvigt att jämföra. Z4:an är ju inte direkt en faceliftad Z3 om man säger så. För att klargöra, så tycker jag inte att Z3:an är en ful bil. Känns som att det kan tolkas så. Det tycker jag absolut inte, för årsmodellen sett är det en läcker bil. Jämförelsen håller bara inte.. E46Cabrio Länk -06 |
|
|
Att Z4 har bättre mekanik än Z3 är det väl ingen som säger emot, men nu är det den intetsägande designen vi pratar om. Och nej det är inte för att jag har en Z3'a som jag gillar den mer än Z4'a. Hade jag gillat Z4'an hade det förmodligen stått en sådan i garaget. /Fredrik |
|
|
FredrikM, Det står en Z4 i mitt garage. Hur tolkar du det med ditt resonemang ? : ) Smak är personlig, och tur är väl det. Om alla hade samma goda smak hade det funnits en Z4 i varje garage ; ) |
|
|
Hobbe, det tolkar jag som att du gillar Z4... är inte riktigt med på vad du menar... /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.