|
|
|
|---|---|
|
Många verkar gilla Sonax Glansschampo, så jag tänkte testa det. Min fråga är vad ni använder efteråt? Funderar på ett snabbvax, men har inte riktigt förstått skillnaden mellan snabbvax och polish. BMW verkar inte ha någon snabbvax, men väl en polishi sitt sortiment. Sonax har båda delarna. | |
|
En bra början: Länk Kortfattat; En polish är ett rengöringdmedel, och vax är ett lackskydd. Efter användande av polish bör man lägga på ett vax, för att skydda lacken. Schampoo är ett tvättmedel. Efter användande av schampoo behöver du inte behandla lacken, men ett så kallat "snabbvax" gör så att ditt befintliga vax-skydd bättras på = det tar längre tid innan du behöver vaxa nästa gång. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Blev lite rörigt... men en snabbguide för att få en ren, blank och skyddad lack: 1. Tvätta bilen (med schampoo) 2. Polera den (med polish, eller cleaner) 3. Vaxa den för att försegla lacken 4. Tvätta bilen som vanligt, när du märker att vaxskyddet är borta (brukar hålla 3-4 månader), kan du applicera ett så kallat snabbvax. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle, hade redan kikat på sidan du länkade till men en del frågetecken kvarstod alltså. Din numrerade lista känns mer relevant som svar på min fråga. Tack! Men varför har inte BMW något snabbvax? Är det för att deras nya bilschampo innehåller vax? Det står "rengör och skyddar lacken" på flaskan, och kundmottagaren jag pratade med visste inte så mycket mer. |
|
| BMW har ett snabbwax. Finns iaf hos BMW Solna. | |
| Player, tack. Har redan köpt Turtle's Wax it Wet men ska kolla upp BMW:s sortiment lite bättre. | |
| Turtles variant är bättre än BMW´s | |
porta |
Om man skall ha ett bra snabbvax så är Lahega 31 hydrowax det bästa, enligt mig iaf. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.