|
|
|
|---|---|
Michael Nilsson |
Orginal koppling med 300Nm, funkar det?Ni som har pysslat med hårdare tryckplatta(mekonomens förstärkta eller ix:ens) och ev annan koppling, vad gav det för resultat? |
|
"Mekonomens" 455Nm tryckplatta och Dalhems sinterlamell pallar åtminstånde 457Nm och 316,4Hk. För det hade jag i min 325:a Iofs. så kanske det inte är så kul med sinter lamell men om det "bara" handlar om 300Nm så klarar du dig förmodligen mad ix:ens eller M3 ans trykplatta (det är samma) Annars klarar du dig definitift med mekonomens, men då blir det betydligt mer hårdtrampat. Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
Michael Nilsson |
Jättetack!Kul med bra svar:) |
Grusse |
Hru är det med M3 E36:ans STD koppling? Den borde ju palla med en del. |
|
Det gör den säkert, men den passar inte på M20 motorn. Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
RafkoM3 |
Bonje: Vet du om svänghjulet passar från en 325ix till en M3 E30? Vill ej plocka av mitt eget och jag måste lämna iväg ett svänghjul för att få installerat lite magneter.. Mvh Rafael /M3 E30(TIC) |
|
Sorry.... det vet jag inget om. Men kolla med BMW om det är samma artickelnr. på dom olika svänghjulen, då vet du sedan. Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.