|
|
|
|---|---|
yttryck |
Hej ! har märkt att min bils ena bakfjäder har brustit.. Vet nu inte vilket fabrikat eller vilken sänkning bilen är utrustad med. om man hisar upp bilen, brukar det stå på fjädern vilket fabrikat och art, nr det är så att man vet vilken våghällningssats man ska köpa? |
|
Hej Hade samma problem på mina, stod ingenting på dem. Men skulle ändå köpa en hel sats, det visade sig vara precis samma sänkning. |
|
| Det kan stå nåt nummer på fjäder eller inte. Skulle satsa på H&R -40/15 mm fjädersats som dessutom funkar kalas med originaldämpare. Om du köper en sats med mer sänkning och råkar ha originaldämpare (dvs samma längd som originaldämparna har) kommer dina dämpare att paja snabbt. | |
| Glömde berätta att jag hade samma dilemma som du när ja köpte min nuvarande bil. Hittade en nummerkod i på fjädrarna och sen var det bara att googla, bläddra olika sänkningsfjädersfabrikaters produktkataloger osv. Efter att ha suttit 2 timmar framför datorn visste jag vilka fjädrar jag har på bilen. | |
|
Köp Eibach... dom är livstids garanti på... Har en sats 30/20 hemma i garaget som ska monteras snarast så fort ja får dom nya dämparna oxå.. Mvh Mats Bmw 328i E46 -98 |
|
yttryck |
Hej ! tack för tipsen, undrar nu vilka det är som säljer H&R sänkningsatser. mina stötdämpare bak är slut i alla fall den ena så jag måste byta dom. har H&R stötdämpare oxå eller ska jag kombinera original dämpare med H&R fjädrar ? Går det att bara köpa fjädrar bak eller måste man köpa en hel sats runtom ? /igge |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.