AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.027

Grymt nöjd med ljuset efter byte av täckglas ;)

341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Hejsan!

Jag hade som så många andra e46 ägare strålkastarglas med små microsprickor i och som inte alls såg trevliga ut och med kasst ljusflöde som följd. Testade efter förslag från forumet att slipa med våtslippapper och med diverse medel, men blev aldrig riktigt nöjd.
Då jag ringde bmw så föreslog det att jag skulle byta till kompletta insatser men jag tyckte att det lät alldeles för dyrt. Beställde istället nya täckglas till bilen och monterade dem i helgen och blev grymt nöjd med resultatet. Nu ser det jättefint ut och ljusbilden är kalas jämfört med innan. Hela kalaset med frakt gick på 894 kr och jämfört med den lokala bmw firmans rekomendationer så får detta ses som ett kap. Kan starkt rekommendera er dessa täckglas som jag köpte på Länk

//Jonas

"Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW"
St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Låter bra det där. Måste också byta mina, ser riktigt rackiga ut.
Var inne på deras sida men såg inga till coupe.
Eller är det så att dom passar både sedan och coupe?

//Peter
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Insatserna i sig passar ju inte mellan sedan o coupé vad jag vet, så det låter otroligt om "glasen" skulle passa då.

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Nej glasen passar inte de ser helt olika ut (t.ex. i kanten mot blinkersen). Men är detta glas som du har köpt Völund, på något sätt annorlunda eller kommer du få sprickor i detta också med tiden?
al
43
alpina B3 cab
Alpina B3 3,2 cab -98
320 touring -02
M5 -99
hur bytte du glaset vågar inte göra det utan att ha lite råd typ bilder på vad och var man lossar skruvar m.m

Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Sitter med clips tydliga på ovansidan...busenkelt.

Surf Or Die!!!
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Var hittar man såna glas till en touring, verkar ju kalas!
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Sedan och Touring har lika glas. Nu är informationen högst bristfällig på sidan som det länkas till här ovan då den inte säger till vilken E46'a det är.
BMW säljer glas till samtliga. Jag vet att det även skiljer mellan Xenon och Halogen även om de ser lika ut till formen.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Ja, och den bristfälliga infon gör iaf mig mycket tveksam till att beställa där. BMW var jag hos häromdagen för jag skulle köpa en förstahjälpen kudde men vände på klacken när jag såg att de tog 390kr för den, samma som jag köpte för 1,5år sedan men priset var då 170kr!!!! Ny prispolicy kanske?
Så att fråga om lyktglas verkar vara waiste of time!
Är väl inte så många som köper första-hjälpen kuddar idag, då det ingår en när man köper en ny bil.
Ett tips är att åka till något annat ställe i stil med Jula eller liknande. Där kan man köpa sådana saker till en mindre summa pengar.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
heltsonika hjälpte mig byta täckglas på min bil och det var både toklätt och prisvärt.

Jag är toknöjd med både förättringen i utsennde och ljusutbyte. Helljuset gick från "helt ok" till "ganska bra" Halvljuset blev också bättre. Framförallt så funkar strålkastarspolningen när det är sunkigt på vägarna!

Sen stoppade jag i Nightbreaker på halvljuset och +30% på helljuset och belv riktigt nöjd.

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
tänkte låna tråden lite. hoppas de är lugnt.

nu är de så att på min e36:a har jag samma problem. mycket små stenskott och repor på täckglasen. men ska de verkligen gå på 980kr sidan?? kollade på bildelsimporten.se eller vet någon om dessa passar? 63128361279
de var betydligt billigare..

BMW ownz
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Frrla:
Enl. länk nedan så passar det endast E38
Länk

Mvh
Patrik

___
B M W
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
jaha! man kunde samspela med realoem där :) men konstigt att de stod på sidan att de var till e36?........... aja. får lösa de på nått sätt. skroten kanske har nått billigt man kan plocka sönder ;)

BMW ownz
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Glasen till E46 finns på eBay för 300kr st med

______

Foto Länk
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Köpte en mindre kudde på apoteket 159kr kostade den.
Skall kolla ebay.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.