|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt mig en 520i -92 och har några små frågor om ett par saker. Finns det något man skall kontrollera extra någa eller byta direkt efter köp ? ska givet byta olja/filter -köret. Va finns det för risker med en bil som rullt 25 000 mil + vad brukar ge sig först ? Finns det någon annan bra info sajt på bilen med tex tekniska spec mm ? Skulle vilja ha extra nyckel och startspättsnyckel också (importbil) Vad köper man det eller ska man fixa något larm med startspärren i ? det var en del av mina frågor kanske kommer med mera senare =) Är iaf helnöjd efter 1 a dagen med bilen ! | |
|
...om du inte vet när vattenpumpen är utbytt!? Byt den och termostaten ganska omgående för att undvika ett haveri... Och så kan det vara en bra idè att byta "alla oljor"... För övrigt så tycker jag at du skall läsa "Begagnatguiden" här på AutoPower. Där finns generella typfel/svagheter uppräknade. =) Om inte en rad bussningar/kulleder/stag i fram och bakvagn redan är utbytta på bilen så är det ganska troligt att en hel del av dessa kan ha börjat glappa... Vissa tänker i form av problem... Jag tänker i form av lösningar! |
|
|
Grattis till köpet! Börja med att byta till bra helsyntet + nytt filter. Det som brukar vara slitet vid de miltalen är väl framvagnsdetaljer, stötdämpare, silentblock osv. Du hittar nog nåt o göra :) Extra originalnyckel får du köpa hos BMW. /Olof |
|
| Köpte min i våras (27k-mil) och några akuta ingrepp var vattenpump, grenrörspackning och bromsar. Sen är det rosten på bakluckan, tanklocket samt vänster framskärm, har du ingen rost där så var noga med att hålla rent. Div. bussningat runt hela bilen kan kollas, min är svensksåld men serviceboken är orörd fr 2000... bytte även bakre ljuddämpare. Men det är en snygg model och det finns riktigt mycket delar och den är inte dyr i drift. | |
|
Okej Tackar för svaren ... Har en till ! Finns det kopplingschema till ISO kontakterna till sterion nån stans där ute ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.