|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder passar det? Har öppnat locket till databoxen och kollat lite men kan inte hitta riktigt vart chipet ska sitta, det som jag ser är 2 stora kontakter occh där i mellan sitter 3st relän. | |
|
Om boxarna har samma art nr så kanske det funkar , jag tror inget kan ta skada utan du märker nog direkt om motorn går bra eller inte , är du säker på att du öppnat boxen för insprutningen? Det låter inte så på din beskrivning , på 530-93 sitter boxen inuti en plastlåda bakom hö främre fjädertorn i motor rummet , vet inte om det är samma på 6:orna men jag skulle tro det.Plastlådan ser ut såhär: Länk och styrenheten som chippet sitter i såhär: Länk Tror också det kan skilja på chip till en automat och en manuell bil programvaru mässigt. |
|
|
Jo men då har jag hittat rätt. är det där i chipet sitter? ska öppna den genom att vika upp dom 4 flikarna som håller ihop hela boxen? Killen har sålt sin bil och har kvar chipet, tänkte på att han hade ju ingen vanos. |
|
| Då funkar det nog inte efterson chipet då är till M52 motorn och inte M54. | |
|
Vi båda har ju M50 motorer, han utan jag med vanos. Chipet passar inte tyvärr inte. |
|
| Nej de passar inte, olika typer av Motronic. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.