|
|
|
|---|---|
|
Ena lambdasonden måste bytas på min 540, men hur mycket byter man egentligen? Är det bara själva sonden eller är det även kablarna? Det är ju billigare att köpa en Bosch än en BMW original, men försäljaren pratade om att man "flyttar över kontaktstycket" från originalet om man köper en Bosch. Vad menas egentligen? Övriga relevanta tips önskas också. / Andreas | |
| Du byter sond+kablage fram till första kontakten , det försäljaren menar är att man klipper bort original kontakten från den gamla sonden och skarvar på den nya vilket jag personligen inte skulle göra , hur mkt skiljer det i pris? | |
|
Det skiljer bra mycket mellan en universallambda och en original.. En universal köper man för 500:- |
|
| köp en orginal..! byt båda... | |
| Äsch, original ÄR väl säkert en bosch, klipp, löd och på med en krallig krympslang. Köp sen öl för pengarna som blev över jämfört mot original, de kostar väl runt 1500kr styck... | |
|
Mekonomen säljer Bosch som sitter monterat orginal för bra pengar, det är bara till att köpa och montera utan att byta eller ändra några kontakter. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.