|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 325:a 93 som jag haft i lite över ett år. bytte motor förra sommaren pga spricka i toppen. nu har ett liknande fenomen uppstått igen. motorn blir varm och det blir övertryck i kylet. vattenpumpen är ett år gammal. har jag sån otur att de e toppen igen?? Är de någon som har nån ide om vad det kan vara annars?? (billigare fel :=) Börjar tappa lusten.. Bilen är för övrigt till salu billigt till den som kn meka själv.. Tacksam för svar En vissen Bmw ägare.) =Rickard= | |
|
tjenna rickard de säckert inget stort fel de ordnar sig vet du...... vad gör du då... |
|
Diva |
Kolla att du har tillräkligt me olja |
| om det är toppen så prova med granulater innan du byter topp | |
| vad är granulater? | |
|
Gör ett Co-test på lokala kylarfirman eller verkstad. Kostar typ 200 spänn. Dem kollar då med hjälp av e vätska ifall det finns spårämnen av avgaser i kylarvattnet. Ett enkelt och billigt sätt att få bekräftels på. Men innan du kan du ju kolla om du har något synligt läckage och om du förlorar kylarvätska. Även om oljan ser dålig ut eller om kylarvattnet ser dåligt ut. |
|
|
hej du det låter som vattenpumpen igen faktist... eller luft i prova att lufta ordentligt genom att ställa en 1,5l petflaska med glykolblandning i påfyllningen på kylen o öppna luftskruven. låt stå en stund. OBS kall motor... kör bilen varm o öppna kylen igen..trycker han luft igen är det vattenpumpen. möjligt att jag har fel men detta hände min 525 94 o jag gorde detta förloppet o hittade felet (vattenpumpen) |
|
| lämna in bilen och gör ett blocktest. då får du veta om det kommit in kylarvatten i oljan eller tvärtom. jag har nyligen gjort det för min bil kokar när jag kör, testet visade att toppen klarat sig och nu är det pump o termostat byte som gäller. krångla inte till det i onödan utan boxera den till någon firma där du kan få hjälp. | |
|
du kan sälja den billigt till mig..Behöver ett vinterobjekt |
|
Renstark |
Jag har samma problem och jag har lyft av min topp. Men inte hittade jag nått på toppackningen och inga sprickor i toppen heller. Men hur kan kylarvattnet bli trycksatt för att pumpen är trasig ? |
|
Jag har samma problem. När jag tog en kort sväng igår så stack temp-mätaren iväg. Jag fyllde på med vatten idag. Det blir ett sjuhelvetes tryck och vattnet kokar. Däremot håller sig temp-mätaren på arbetstemperatur, förutsatt att jag inte varvar/kör bilen. Värmen i coupen har försvunnit. När jag sedan stänger av motorn suger han i sig massor av vatten. Kan detta också vara vattenpumpen? |
|
|
Har bytt pump nu, det var mycket riktigt den som spökade. Passade på att byta termostat med. Är det nån mer som ska göra det så byt för helvete pinbultarna med! :) Slå slipper ni dra av en som jag gjorde. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.