|
|
|
|---|---|
|
Hur får man bort klädseln mot bagaget på ryggstödet i en e39 sedan med fällbart ryggstöd?? Försökte bryta bort det men det knakade bara i plasten :( /// Kristian | |
| Det är lurigt, vill minnas att man pluppar loss runt kanterna, sen skjuter man det hela åt nåt håll, då det finns som plasthakar i mitten. | |
|
Måste prova på nytt. Det verkade sitta som f-n. /// Kristian |
|
| Vill minnas att det finns ordentlig beskriving i hayenes manualen/boken, har tyvärr inte den här - kan vara värt att införskaffa på tex mekonomen, inte så dyr. | |
|
Har haynes boken men hittade inget där, måste titta på nytt. /// Kristian |
|
|
Nu har jag haft på loss den. Det fanns instruktioner i Haynes boken! Men knepet var att man måste ta loss klädseln runt kanterna. Och sen ta loss klippsen med en plåtbit som är ca 20mm bred och bockad som ett J. OBS! det var inga problem att få klädsel på plats igen (jag var lite orolig) /// Kristian |
|
|
Kommer du ihåg var i haynes du hittade beskrivningen. Jag har letat, men kan inte hitta nåt om detta... |
|
|
Jag ska nämligen byta plastlåset som håller den lucka som är mot bagageutrymmet för skidluckan och måste då demontera klädseln på ryggstödet. |
|
|
Det gav sig när jag började kika närmare på detta. Måste säga att BMW gör fantastiska bilar. Kvaliteten i detaljerna är imponerande. Bara en sån sak som att klädseln har en u-list fastsatt i sig ytterst så att man bara kränger den runt kanten på ramen och sedan trycker fast över en plåtfals, enkelt, genialt och snyggt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.