|
|
|
|---|---|
|
Bilen i fråga är en 525 -92, batteriet e slut.. hur f-n får man upp dörrarna?? Då inte låsen fungerar eftersom det e smarta elstyrda saker..:-( | |
|
Förardörren öppnas väl mekaniskt med nyckel i låset? Mvh. Micke Olsson |
|
|
om inte så finns en nödöppningsfunktion på passagerardörren tror jag, du skall vrida till ett extra snäpp när du öppnar den manuellt (tror man får suga i lite extra) så poppar dörren upp! Får du upp bakluckan så har jag hört om folk som kopplat bort glödlaman i luckan och petat dit 12v för att sedan kunna få upp låsen, dett är inget jag hade gjort men dom som testat verkar ha lyckats iallfall. Surfa in på Länk |
|
|
Nödöppningen går till så att du lyfter lite på dörrhandtaget, höger eller vänster, sedan öppnas låset mekaniskt med nyckeln. (Kan gå lite trögt) LEF |
|
| Det ska gå att öppna förardörren utan batteriet inkopplat, gjorde det själv senast häromdagen. Dock har jag en polare som försökte sig på samma sak men inte höll på att komma in i bilen - efter ett bra tags försök att få dörren att låsa upp sig så gick den upp. Hade det inte gått så var enda sättet att slå en ruta enligt BMW själva. | |
|
Konstigt, BMW i Umeå gav mej tipset att lyfta dörrhandtaget lite och sedan vrida med nyckeln. Funkade perfekt. LEF |
|
| Jo det är det man ska göra men om det inte fungerade så sa dom att det bara var att ta sig in med våld | |
|
Det är endast på passagararsidan det funkar att lyfta handtaget. Endast då har nyckeln mekansik kontakt med låset, annars går det via mikroswitchar på låskolven. kolla på www.bmwe34.net under Troubleshooting->Locked Doors |
|
|
FEL. Jag nödöpnade på förarsidan. Bägge skulle funka enligt BMW. LEF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.