|
|
|
|---|---|
|
En Dakargul E36 har kört in riktigt illa i ett träd. Hoppas det inte är någon härifrån!! Kolla på Länk 20/8 04:35. Ser ut att ha gått riktigt fort! Diesel-räsern /Rickard | |
|
Fy tusan,ser ut som en riktig kraftig smäll..Hoppas det går bra för dom inblandade.. hjorten |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ajajaj! Ser ut att ha tagit riktigt olyckligt i trädet. Hoppas vederbörande klarade sig utan allt för allvarliga skador! MVH Patrik |
|
Fy fan.... Träd är bland det värsta som finns att smälla mot. Hopaps det var n '97 så¨han hade sidoairbags, men trädet ser ut att ha träffat riktigt illa :( Det är en stor nackdel med E36 att storleken itne medger högsta säkerhet. |
|
|
En 24-årig man vårdas just nu på Mälarsjukhuset i Eskilstuna för livshotande skador som han fick då den bil han färdades i körde rakt in i ett träd i Katrineholm på söndagsmorgonen, det skriver Eskilstuna-Kuriren. /Pulare |
|
| Puh vilken smäll det måste ha varit, hoppas killen klarar sig. | |
| Det var en M3.. 3st i bilen | |
|
Fy fan. Aldrig kul att se sådana olyckor. De får en verkligen att tänka efter hur man själv kör. Hoppas de klarar sig bara. ///Micke M5:an Länk |
|
|
Min polares lillebror satt med i bilen. Några livshotande skador tror jag det inte är längre, men bestående men lär föraren få iaf. |
|
|
Aj aj aj... undrar vad som hänt. _____Vraum!_____ |
|
|
Ja man kan hoppas att det går bra, men detta är faktiskt ett praktexempel på hur det brukar se ut när det inte går bra. B-stolpen dödar. Jag har sagt det förut och kommer att säga det igen. Ofta är det i b-stolpen man slår i huvudet vid kollisioner med våld från sidan och tyvärr så är skallbenet tunnast just på sidan. Risken för omedelbar död eller omfattande blödningar är stor. Sidokollision är ofta betydligt värre än frontalkrock. Och sidokollisionerna ses ofta vid för hög fart på för små vägar. Fart hör hemma på stora vägar eller bana. Det är ju inte svårt att tänka sig en mamma med tre barn som kommer gående vid vägkanten då detta inträffar. Hoppas det ordnar sig för alla inblandade och hoppas att vi slipper se fler bilar med intryckta förardörrar. /Fredrik |
|
| Alltod enlelt att avra efterklok efter en krock. M3 utan antspinn och blött underlag är enkelt att köra av med :( | |
|
Jag vet inte om Gustav utgår från mitt inlägg när du säger att det är lätt att vara efterklok. Om så så vill jag påpeka att jag INTE försöker racka ned på de som satt i bilen. Jag ville bara påpeka att detta är en oerhört otäck typ av olycka och en olyckstyp som ofta underskattas. Mao, det var bara goda intentioner. Ber om ursäkt till de inblandade om det tolkades på annat sätt. /Fredrik |
|
|
Och nu brinner en 800 serie i NKP Länk //Player |
|
|
nån som vet hur de har gått för killarna |
|
|
raksträckan, mycket bra sagt - båda inläggen - mycket tänkvärt. Jag har alltid haft på känn att B-stolpen, och taket, är bland det farligare att tvingas i närkontakt med av yttre krafter. För något år sedan var det ett inslag i programmet Top Gear där Jeremy Clarkson under en provkörning slog huvudet i B-stolpen enbart med lite sladdande på torr bana nar bilen 'högg'. Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.