|
|
|
|---|---|
|
Jag har alltid varit förtjust i dessa fälgarna Länk Länk , tycker att är de stilrenaste fälgarna som kan sitta på en E32/E34. Idag har jag 17” M contour-kopior Länk Länk som satt på när jag köpte bilen: Visst de ser ok ut, men bilen blir lite pimpy med dessa. Kan även passa på att nämna att bilen helt i mycket fint originalskick, frånsett vita blinkers fram och på sidorna Har fått ett erbjudande om att köpa fyra lösa fälgar för 800:- (komplett inklusive kåpor) som är i rätt hyfsat skick. Lite ytligt trottoarskrap finns, men jag har ändå tänkt att lacka om dem (man vill ju ha det perfekt!), Jag har i min TRX-jakt tidigare samlat på mig 2 st 240/45-415 i bra skick, så jag saknar 2 däck. Och jag vet vad nya däck kostar… Tycker ni jag gör fel om jag köper fälgarna, och vad tycker ni om priset? Erik Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! | |
Paap Reeder |
Erik! Jag skulle köpa dom direkt. Om du måste köpa 2 till nyp så hamnar det uppåt 8000:- ändå men du kan alltid leta litet längre. Sedan är jag inte helt uppdaterad på TRX sedan 2 år. Att Michelin tar "hutlösa priser" vet vi men det kan finnas andra tillverkare. Ngn tipsade om Dunlop tror jag det var men memorerade inte. På återvinningen får du 60:-/st ... om du skulle ledsna. Ebay finns det med jämna mellanrum skapliga TRX men jag har inte "följt" slutpriserna. MVH /// Paap R |
|
Tja,varför inte åka kungligt ett tag :) 800kr,det priset är ju satt pga att dessa fälgar är tämligen "svåravyttrade" av kända skäl ;),så pruta "lite till" så får du dessa för 500kr ;) Har du nu två TRX däck redan så blir det ju inte "så våldsamt" att försöka hitta två nya,sedan åker du som en kung ett tag till :) Har alltid gillat "TRX-filosofin" ,så visst...köp! Men räkna med 4'/st som sagt för iaf Michelin 415..med reservation för att detta pris nästan är i underkant idag+naturligtvis inte är så lätt att få fram heller.. Men det vet du väl.. Mvh Janne. |
|
| Länk | |
|
Ok...231pund ger då ca 3100kr/st :) Billigt! :) Mvh Janne. |
|
|
Hej Erik W! Jag har själv köpt mig 5st. jättefina 415 TRX-fälgar, som jag ämnar montera på min E23:a :-) Kör henne just nu på nya Michelin 200/60 VR390, på original"kapsyler"! Går som en dröm, o håller i nåt helt fantastiskt i kurvorna ;-) Fattar bara inte varför de slutade med millimeterdäck...(Tack Mats, för att Du valde rätt däck :-) Ja, dessutom, 415 krysseker är ju så jäkla snygga, att man nästan blir tårögd...;-) Passar verkligen på bilen, o så var det ju tänkt...! /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Jag har ingen brådska att byta hjul på bilen, de som sitter där håller ett tag till. Dessutom kör jag inte så mycket med denna söndagsbil. Fälgpriset är tyvärr helt fast och inte prutbart, men fälgarna ser rätt okej ut som sagt. De som köper dessa fälgar numera är ju antagligen insnöade entusiaster, eller glada amatörer som tror att vanliga däck passar. Jag är mest orolig över om jag kan få tag i ytterliggare två däck till ett vettigt pris, att köpa 2 nya känns inte som ett realistiskt alternativ. Det blir alltmer sällan de dyker upp på begmarknaden, och tyvärr oftast till ett rätt högt pris. Funderar ändå på om jag skulle köpa fälgarna och lägga dem på hyllan tills däck ”dyker upp”. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Om det är någon som letar nya 390 däck så verkar det finnas här: Länk Han kanske kan fixa 415-däck också. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Det där är ABSOLUT de snyggaste fälgarna man kan ha på en E32, svinläckra, stilrena och tidsenliga - KÖP! :-) Såg en 750iL med just de fälgarna, han stod bredvid mig på JET, när vi båda tankade upp våra flaggskepp och tömde soppadepån :D Hans var Lazurblau, min Orientblau - coolt :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
ErikW: Inget ont om dina nuvarande hjul men: De skulle sitta som en keps på ditt skepp - som du säger själv, bilen ser lite pimpad:-) ut med de hjulen som sitter på nu. /Magnus Mitt objekt: Länk |
|
|
Törs jag nämna att jag länge försökte sälja 4 TRX 415 kryssekerfälgar till den som bara ville komma och ge ett bud. Ingen ville så de åkte på tippen... Knappast i nått nyskick men raka och utan märken i kanten. //Magnus |
|
|
Magnus!!! Vad har Du gjort????? SKÄMS!!! ;-) Nej, skämt å sido, men nu skall man nog hålla på dem, om man har dem...De kommer...precis som Diagonalen o de gamla träfälgs-millimetern gjort....;-) OK, det kan ta litet tid, men ändå;-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Tippen, när man kan ha byns fyra coolaste slangvindor i trägår´n! =)) På Elmia kollade jag in en 28:a tummare, "pimp my garden..." |
|
|
Haha! Ja det vore väl kronan på verket, en 28" kromfälg i varje hörn av huset, med svart gardenaslang lindad några få varv (lågprofilslangvindor;-) Pimp my house!!! and garden...(på det hela taget en helt värdelös o oanvändbar lösning...) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.