|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha kört ca 50 mil med den nya E91:an börjar jag ändå inse att kanske högtalarsystemet är av klenaste laget. Det sitter en Professionalstereo och "vanliga" högtalarpaketet i bilen. Problemet är att det känns som det fattas något i musiken, jag lyssnar främst på rock och alternativ musik, så inget exeptionellt bas-krävande.. För "slölyssnande" tycker jag systemet duger bra, det är mest när jag är själv i bilen jag retar mig på det. Vinner man något på att bara ersätta högtalarna i fram- och bak-dörrarna mot bättre högtalare eller måste man gå på helt ny förstärkare + sub för att få någon ordning på det? Alla förslag välkomnas, bra förslag på butiker i Stockholmsområdet likaså.. //H, extremt billjudsnovis.... | |
| Åk till Pm-shopen i solna och lyssna , de är mkt kunniga , skulle tro att byta av original högt är en mkt bra början men lyssnar du på hyfsat höga volymer så ger det mkt med ett steg på dom. | |
|
Speciellt högt lyssnar jag inte... Dock så verkar orginalhögtalarna vara 2 ohm, och det verkar ju inte vara det enklaste att hitta i 4"... Infinity Kappa 42.7i har jag hittat, men det känns som lite overkill.. Jag ska ta en titt på PM-shopen och se vad de kan erbjuda.. //H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.