|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Länk Skön preview på nya GTR2 till PC med en BMW E46 GTR runt Imola. Ser ju och låter onekligen så fantastiskt att jag var tvungen att förboka ett spel redan idag. | |
|
:D Jag har oxå förbokat det.Ska bli nice att spela nu när höstmörkret börjar infinna sig så smått.. hjorten |
|
| Lirade demo på GTR2 igår. Fantastisk körkänsla och realism. | |
|
Väntar också på spelet, dock är ratt (ex MOMO) och pedaler ett måste, spelet lyfter då till nya höjder... Sen sägs det att 2an skall ha sämmre realism än GTR 1... får väl se.. väntar på hela spelet. |
|
|
Har hela spelet :D Spelat några tim nu hur kul som helst att köra BMW GTR.Bra körkänsla och realism.. hjorten |
|
|
Är det bättre realism än i 1:an? Har ettan och är grymt besviken, hörde så mycket beröm över realism osv när den kom. Tycker bilarna är rätt svårkörda jämfört med verkligheten, tex tror jag att jag i vekligheten skulle klara av att häva en lätt power slide med en Porsche GT3, men i spelet får man fyra återkast och åker av banan baklänges. Nu har jag spelat ganska lite men efter några varv bör man kunna kontrollera en bil skapligt tycker jag, jag hann tröttna... Samma sak med GPL som ska var så fantastiskt realistiskt. Känns det mer rätt i GT2? Racerbilen: Länk |
|
|
Mycket bättre än 1:an inte alls speciellt svårkörda bilar,men det kräver ju givetvis lite träning och att man spelar det med ratt.. hjorten |
|
| Demo: Länk | |
|
Kan tipsa om Live For Speed. Riktigt bra bilspel. Demot gör inte riktigt spelet rättvisa och det kan vara lite svårt att köra med original setupen men det är gratis att testa ;) Länk |
|
V12 LeMans |
Apropå GTR´s utvecklare Simbin , så släpper de även ett WTCC-spel , troligtvis före jul . ( enl. reklamen , som man såg ,på Eurosport, vid sidan av Brno-banan när WTCC kördes på banan ,kommer det i november i år ) Länk mumma för "dataracingfantaster" |
| Hjorten, hur fick du tag på spelet? Jag beställde på Webhallen för en månad sedan. Kommer det idag måntro? | |
|
Hej.Spelet kommer inte ut förrän den 29:de...Men jag tror nog att du kan räkna ut hur jag fått tag på det..Vill inte skriva ut det här.. hjorten |
|
| hjorten: Hur är online-delen i spelet? | |
| Fick spelet igår och det överträffade sig själv (GTR1). Kanonbra på alla sätt. Online delen funkade helt utan problem. Brände omkring i E46 M3 GTR och letade sekunder på Anderstorp. | |
|
Någon som börjat lira race - the wtcc game? Köpte det förra veckan men har inte hunnit spela det så mkt än. Verkar rätt trevligt och betydligt enklare att lära sig än GTR och GTL. (Är ju bara 260 hästar man behöver tygla den här gången =) Tänkte börja spela det för fullt i veckan för att hålla abstinensen borta. (Jag hatar vinter) |
|
|
A Lind: Laddade faktiskt ner Race-demot i går. Själva demot imponerar inte så mycket, men erfarenheten från GTR2 visar att det är STOR skillnad på hela spelupplevelsen i demo vs skarp version. Tyvärr räcker inte burken till riktigt för att köra med full grafik, så ny dator ligger rätt högt på listan. Annars gillar jag Simbins fysikmotor skarpt, körkänslan är bättre än något annat bilspel jag har provat. Ratt & pedaler är ett måste för att man ska kunna uppleva känslan fullt ut. Skillnaden mellan GTR och GTR2 är bara positiv, tycker jag. GTR var för svårt, till och med professionella förare hade svårt att klara av spelet. GTR2 är lagom svårt (och frustrerande ibland om man kör på Simulation-svårighetsgraden =). Race verkar snyggt, minst lika snyggt som GTR2. Gillade INTE musiken som är för lik musiken i BF2, jag förväntar mig att se en M1 Abrams komma dundrande när jag hör den. Coolt att kunna köra både bakhjulsdrivet och framhjulsdrivet, jag tycker att de har fått till känslan i framhjulsdriften riktigt bra. Ett stort plus är naturligtvis att få köra E46 320i och E90 320is. I demon finns bara E46:an. Synd att BMW inte har gjort som Volvo på 90-talet och tävlar med Touringen (se sig). World TOURING Car Championship =) Race är med på önskelistan inför Jul. Ses vi på Brands Hatch i mellandagarna? /ElakaKatten |
|
|
Lirade också demot och blev lite besviken men kan konstatera att det är viss skillnad! Lirade GTR och GTL väldigt mkt vilka krävde en hel del övning innan man kunde prestera bra varvtider utan att verkligen ligga på gränsen och åka av var eller varannat varv. Har som sagt inte hunnit testa RACE så mkt än men dem intryck jag fått än så länge är att det är lite lättare att lära sig men jag tror fortfarande att det tar lång tid att mästra! Musiken har jag ingen kommentar om då jag stängde av den direkt xD. Brukar köra skype eller ventrilo med en kompis när jag spelar och då är det bara jobbigt med musik! Har i princip bara kört BMW än så länge då jag är van vid bakhjulsdrivet i spel och inte riktigt gillade dem andra (fick för mkt liftoff-oversteer hela tiden). Ses absolut där även om det inte är min favoritbana ;) /Anton |
|
|
Vilken är din favoritbana? /E |
|
| Inte hunnit skaffa någon i RACE än faktiskt. Många jag inte kört innan/hunnit glömma. Gillar i allmänhet trixiga banor med svepande kurvor och inte för mkt hårnålar. Nordschleife var ju en favorit till GTL (gick att ladda ner) men även Imola var kul när man lärt sig den. Var ett tag sen jag lirade vare sig GTR eller GTL så minnet kanske ljuger lite. Spa fixade jag tyvärr aldrig vilket är synd då F1-loppen därifrån brukar vara roliga. | |
V12 LeMans |
Race-bilarna har sämre grepp än GTR2-bilarna, precis som i verkligheten. Körde Alfa 156 på Oschersleben med 4hjulssladdar i kurvorna igår , ;-) . Enda nackdelen med Race , är att man måste aktivera spelet via Steam (www.steampowered.com ) på nätet. Svåraste banan är utan tvekan Macaubanan , trångt på gatorna och lätt att köra i räcket. Plus för att man får köra M3 e30(med klassiska M3-ljudet) och Mini Cooper S. keep on racing |
| Heter "A Lind" på steam med om någon vill adda mig som friend ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.