|
|
|
|---|---|
|
Tjenna, min bil är orklös och går allmänt shit. Kollade upp felkoder och det stod att det var, bränslepump och kamaxelsensoren. Vi bytte bränslepumpen som var helt trasig. Sedan köpte jag ett nytt tändkabelsats till högersidan och nya tändstift, men fungerar fortfarande inte. Koppar man bort höger sidan genom att dra ur fördelaren så går vänstersida upp i varv när man gasar, men kopplar du ur vänstersidan och försöker gasa på högern så går han bara på tomgång, ibland gör den avgas smällar. Någon som vet vad det kan vara för fel? MVH Bonn | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Fel tändföljd på tändkablarna? MVH Patrik |
| nej inte det heller.. Dem är ju markerade redan.. men den gick ju likadant före som efter jag bytt dem... så det var inte det felet heller.. | |
|
kan den bli så här knäpp om batteriet är dåligt? Förresten, så kommer den i felsäkert låge ibland, och då står det i displayen: Getriebep prog. och Betrieansleig. vad betyder det? Det är ju tyska iaf.. |
|
| Har du bytt kamaxelsensorn som du i början skrev att du fick en felkod på? | |
| sitter den inte på den 6 tändkabeln? Isf är den bytt men annars inte.. | |
Paap Reeder |
... finns ingen kamaxelsensor på motronic 1,7. Att den smäller i avgasröret KAN ... komma sig av fel i spjällmotorn. Provade alldeles nyligen med en anna spjällmotor. Inga felkoder men den sköt i katalysatorn. MVH /// Paap R |
|
är en sådan spjällmotor dyr? annars kan det vara värt att köpa och sedan testa om det går bettre, Hur ser man om en sådan är trasig? MVH Jonas |
|
Paap Reeder |
NYP ca 6000:-. Skrot 1000:- - 3000:-. Eftersom du identifierat helet till en sida ... växla motorerna och kolla om "felet följer med" s a s. Att renovera spjällmotorer kräver sin finmekaniska man!! MVH /// Paap R |
| Tror inte det är det felet heller, den rör sig ju när man gasar, kan datan ha försvunnit när man tagit ur batteriet ett tag? | |
| jag skulle nog sattsat på det nr14Länk | |
| jag ska försöka kolla upp det.. och så hoppas jag på det bästa :) Tack iaf. | |
| skulle nog tippa på tändkablarna eller fördelarlockena i alla fall hittade 3 halvdåliga kablar + 2 fd lock nya, nu går den kanon igen ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.