AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.136

Problem med ryckig gång på min M3 -94...

La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Hej !

Jag har som sagt en M3 -94 och den går bra på höga varv men tomgången är ojämn och ligger på ca 500rpm och ligger man på jämngas på runt 2500rpm så bluddrar den när man försöker gasa på men ger man ordentligt så går den rent och fint efter 3000 och uppåt jag har bytt detta...

* Gasspjällsgivare
* Tändstift
* Bränslepump
* Bränslefilter
* Provat en annan LMM

Men felet kvarstår !!?? Börjat fundera på om det kan vara lambdan ??

Vad tror ni ??

Mvh / Laurin
rengjort ICV? dålig vanos?
om vanos är slut brukar den tydligen leva om ovanligt mkt.
kanske någon tändspole som är dålig?
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Besiktade bilen för 2 veckor sedan och då var avgasvärdena helt ok och då gick den riktigt också, men sen den började gå illa så är alla avgasvärden skyhöga och den dricker soppa som fan...

Provad att byta båda lambderna igår men ingen skillnad då heller, var inne hos bmw och nollade alla felkoder och körde en runda och kollade igen, och då fanns det 4 felkoder...

* Lambda 1
* Lambda 2
* Tank luftningen ? (förmodligen nån luftning till tanken som är igensatt för det pyser alltid när man öppnar tanklocket)
* Styrbox (Bilen är chippad, så det var nått id nummer som inte stämmde eller liknande)

Vart kan det va !!?? Blir tokig den säger ju att lambderna e kass men det är dom inte men finns det nått som påverkar lambdorna typ som vaccum slangar eller dylikt ???

Mvh / Laurin
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Ingen som har några idéer ? =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.