|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Det får vara vilken bil det vill - jag handlar inte av såna personer. | |
|
Tror knappast att det kommer att komma någon oseriös person och köpa den bilen med tanke på att priset ligger mycket högre än alla andra. Oseriösa köpare brukar oftast köpa billiga, dåliga exemplar som de kan missköta ännu mer. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
lycka till !! seriösa köpare söker seriösas annonser - en sälj-annons som denna verkar mer som en 'fake' än en allvarlig menat sälj-annons för en -mycket- ovanlig bil. - är annonsen verkligen allvarlig menat ??? förmodligen ! men intrycket som förmedlas är en annan.... - ryktet sprider sig, visst, här + lite till MEN de som har -pengarna- löst för att köpa ytterligare en kul bil håller i regel INTE hus -här inte-...... |
|
|
Jag tror att annonsen inte är så viktig i detta fall. Söker man en 20-jahre har man inte möjlighet att välja bort alla som inte har en väl utformad annons. Jag tror också att de som söker en dylik kommer ryktesvägen få reda på att denna är till salu utan att behöva lusläsa AP eller blocket. Däremot tror jag det är lättare för en seriös köpare att få ut det begärda priset. Tror även att bilen hamnar hos en seriös köpare till slut. Den som bara vill busa runt i en M5 väljer sannorlikt en för under halva priset eller köper en M5e39 istället. Hur som helst, bara gissningar och antaganden ska bli kul att se var bilen tar vägen hoppas inte den lämnar landet. Racerbilen: Länk |
|
| Personligen så skulle jag undvika annonsera via blocket utan inrikta mig på utlänska och Svenska entusiastsidor som denna. Egentligen så skall man nog inte sälja bilen alls i dagsläget utan hålla på den några år till. M5 E34 är inte precis ovanlig på vägarna ännu och när skrotet är borta så lär prisbilden bli en annan. Bilen har helt klart samlarpotencial, skulle gärna äga den sjäv då jag anser att 20 jahre är den optimala M5 E34:an. | |
|
Tror inte att någon kommer att köpa den bilen, i alla fall inte för det priset. Entisiastskaran är väldigt begränsad i Sverige av just såna här bilar. Helt annorlunda i Tyskland och USA. Hemma i lilla Sverige är de flesta inte beredda att punga upp med 200K för en "gammal" -92:a. Många tänker i "bruks-takter" när de väljer bilar! //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jodu Schnitzer! Jänkarna verkar vara som tokiga i gamla eller ovanliga bimmers! Såg bla en anonns på en M635:a i USA, där de begärde 46k dollars!! MVH Patrik |
|
vad skiljer en 20 jahre från en vanlig 3,8? i stora drag? |
|
|
M635 forever, Det är väl ingenting ;) för den sist importerade M6 -89 till USA med extremt låga mil begärdes kring $ 90 000 ;) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
audidriver: På denna site finer du allt du behöver veta om M5E34 Länk |
|
| undarar samma sak som audidriver.. vad är det som är så speciellt med 20 jahre?? hittar ej det på sidan | |
|
bmw_jerry.audidriver: Från siten: 10/1992 tillverkades en liten utgåva bilar för att fira BMW Motorsport GmbH:s 20-års jubileum, bilarna kallades M5 20 Jahre Motorsport GmbH och samtliga lackerades i Mugellorot och fick en del sportiga attribut såsom Recaro SR säten, speciell klädsel, svarta fälgstjärnor och kolfiberpaneler. 20st bilar tillverkades. Motormässigt motsvarade bilarna en normal M5 3,8. Se "M5 fotogalleri" för mer information. |
|
Gemini__ |
Kika här: Länk Mvh: Thomas |
|
bmw_jerry.audidriver: Länk E34 M5 20 Jahre Motorsport Edition To celebrate BMW Motorsport 20th anniversary, BMW had built 20 specially equipped Euro-spec M5s in late 1992. These, based on the 3.8 L engine were only in Mugello Red (274) and had the following equipment: Nurburgring package M Technic rearview mirrors Contrasting M lower body panels in Jet Black (668) Shadow line trim M System II wheels with black painted "throwing stars" centers Front door handles embossed with "BMW Motorsport" lettering Recaro SR Sport seats in special M cloth and Anthracite suede bolsters Suede-covered steering wheel, shift knob, shift trunk and park brake handle with red stitching Carbon fiber trim on dash and door panels |
|
|
Bmw har väl inte numrerad skylt på 20 Jahre bilarna t.ex nr 1, nr 2, nr 3 har jag för mig??Eller så är jag ute och cyklar :) mvh |
|
|
Dutta: jepp:) Det ska finnas en numrerad skylt. Min gamla pärla: Länk |
|
|
Detta stämmer inte "Front door handles embossed with "BMW Motorsport" lettering" m5toureg har givit upp försöken att få Alex P att ändra, tog massor av försök innan Nürburgringchassi innebär alltid servotronic "vilket det inte gör på 95: or, som har Nürburgring som standard, men inte Servotronic, försvann". Skylt med numret samt modellbil i 1/43 ingick vid köpet, Stevie på m5board har den enda? Kvarvarande exemplaret av 1/43 bilen, övriga är borta. Alla 20 Jahre är 92: or, 93 årsmodell börjar med GD63550 tillverkad 11/92, 20 Jahre bilarna har chassinummer GD63473-GD63498 "alla inom är inte 20 Jahre". Mvh Stephan |
|
|
Det sto en sådan på BMW Göteborg för ett antal år sedan.Sen vill jag minnas att det var ute en 20 jahre med låga mil på Power-börsen för ett par-tre år sedan. Det är ju ruskigt mycket pengar för en E34.Men det är nog en sundare investering ekonomiskt jämfört med att köpa en M5 E39 i samma prisklass. När det gäller diskussionen om utformningen av anonsen,så skulle han nog få bra många flera träffar om han skrivit BMW M5 iallafall.Själv hade jag aldrig sätt den,om den inte funnits i denna tråden. Håller också med om att han säkert skulle få bättre betalt i England,USA eller Tyskland. Var ju en interessant artikkel i senaste Classic Cars om M5 E34. Enligt journalisten såldes det fina M5:or för ca. 10000 pund där.Det är ju ca. 140000 SEK.Och då pratades det om vanliga 3.8:or.Och inte en specialare som denna. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
E38B12! Det är helt sanslöst!!! Men konstigt nog så är de europeiska M635:orna som sålts på den gråa marknaden som är mest eftertraktade,trots att de USA sålda är färre i antalet!! MVH Patrik |
|
Är den inte lite väl billig nu? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.