|
|
|
|---|---|
|
Då provar jag igen Jag ska köpa en kompressorkit från ESS Tuning, som ligger i Norge. Följande 2 frågor har jag: 1. Har någon något erfarenhet av ESS Tuning? 2. Kan man dra av momsen för kitet i Sverige, Tullen | |
|
Du är medveten om att din försäkring inte kommer gälla samt att din bil inte kommer gå igenom besiktningen? Moms: Länk //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Jag var intresserad ett tag av ESS men eftersom den inte skulle gå igenom besiktningen så... Hur var det med Asken´s bil? Hade han inte kompresor i sin 540. Hur gjorde han för att köra den på gatan?? /Gunnar /Länk |
|
|
Tror inte att den bes. med kompressorn på plats nångång. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Det är bolt-on kit så med andra ord är det väldigt lätt och ta bort den. Försäkringsbolaget behöver ju inte bli informerade. När det är dags för besiktning så kan man ta bort remmen, så länge den inte fungerar så kan dem inte säga något. Är det någon som vet om man kan dra av momsen i Sverige? Med vänliga hälsningar Mehran |
|
|
Momsen dras väl isf av i Norge? Eller återbetalas innan du kör över gränsen från Norge? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Mehran_81: Så om du krockar bilen kravlar du fram och skruva loss kompressorn. Det låter ju iofs enkelt... Om du inte brutit några ben eller så det vill säga. :-P //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.