|
|
|
|---|---|
|
hej alla!... nu har man ägt sin 540 ett tag och kommit till den punkten att man faktiskt fått svart på vitt att man kan bli från åkt av de mest konstiga byggen+normala trimmade/inte trimmade serietillverkade bilar... + att man åker ifrån en hel del av dem också. nu är ju inte det det som är huvudsaken med min 540, jag åker fortfarande riktigt skönt och jag har fortarande ingen turbo, chip eller kompressor, det finns mer kraft och känsla än jag egentligen behöver. trodde dock inte jag skulle få så sårad stolthet som när jag blev frånkörd av en gul skruttig golf II med 1,8T påklistrade emblem på bakluckan och idag gav en volvo s40 t4 med 5" utblås mig en bra match, saken är den att golfen slaktade mig medans volvon gav en segdragen match med 5 kmh omkörning av mig på fullgas. att tillägga körde jag ifrån båda på lite högre hastighet.... golfen kändes dock som han släppte på gasen.... =( vad är era suraste ögonblick? "When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road" | |
| När jag blev ikappkörd av en jäkla V70 med konstiga färger, la sig precis i röven på mig mig och blinkade med sina blåljus... ;) | |
|
Intressant - ett oförglömligt nederlag under min tid som E34 540-ägare var faktiskt av en Golf II GTI med en duktig förare bakom ratten, på en liten kurvig landsväg. Trots sportchassi på BMW'n hängde Golfen av mig mellan raksträckorna, på vilka den även hängde med bra upp i hyfsat höga hastigheter. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Har ingen 540. Men jag Hade en Alfa 164 V6 Turbo (ska lämna 211 HK), som jag körde ifrån 540 med. Fick dock pisk av M3 E46. Inte alls säker på att Alfan var original, men inga yttre förändringar gjorda. Turbon var original, likso insug mm. |
|
| Inte så surt för mig dock, men igår ville en 540 rejsa med mig när jag åkte 520. Man upphör aldrig att förvånas, det mest troliga var väl att han blivit avhängd av så många golfar att han prompt skulle köra ifrån någon... Han mötte inget motstånd ty jag är plågsamt medveten om däck- och bensinkostnader, Jag är inte snål, bara försiktig... =)) | |
|
Med min förra bil, en 525 hade jag stannat på rött o på filen till höger kommer en annan E34 typ 540 eller nåt o bakom mig stannar snuten med en Volvo. Han varvar, jag varvar, blev grönt, han stack o snuten efter honom :) BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
poliser är aldrig roliga men så går det när man bråkar inom familjen.... kanske köpa toyota prius istället då dom har börjat kalla såna som oss för roger som är sura för att dom blev frånsprungna på 60 meter i skolan... tänk på framtiden roger! ja om jag bara var ute efter att frakta min ansenliga bakdel från A till B med en sur min på läpparna hade jag nog ägt en prius.... intressant det där med turbomatning ger en så rapp bil. o javisst däck kostar pengar, speciellt när bara mina framdäck är så breda att en toyota prius bara skulle kunna drömma att få på dem bak... tur man har antispinn, en väl inställd framvagn och nitrogen i däcken. klart att man tänker på att slita så lite som möjligt på bilen om man bryr sig om den, vilket de flesta gör.... "When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road" |
|
|
Jag har ju ingen 540 förståss men kan ju ialafall skriva om mina funderingar. Det var nämligen så att jag kom körandes sent en lördagkväll 2003 på motorvägen med min M5 E34 och eftersom trafiken var så gles så bestämde jag mig för att kolla med gps hur snabb bilen var. När jag börjar närma mig 260km/h enligt min dåvarande Garmin så ser jag att det ligger en volvo s-40 framför mig väl till höger på den trefiliga motorvägen. Jag bestämmer mig för att inte släppa utan passerar i ca 270km/h. Till min förvåning märker jag att det går trööögt att komma om och när min gps visar 281km/h fullkommligt acclererar volvon förbi mig i ett enormt vrål. Jag mätte min hastighet som snabbast till 284km/h sen var jag tvungen att släppa för att jag skulle svänga av. Den Volvon såg jag aldrig röken av mer. Trodde verkligen inte att man skulle bli omkörd i den hastigheten och framför allt inte av en S-40. Man börjar ju fundera på vad det var för maskin i den bilen. |
|
| MMM: Kul story, hade han barnstol och Cockerspaniel i bilen :-D | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Har väl inte heller en 540! Men har i vilket fall något gemensamt med E34 540,dvs 286hk Hur som helst, var på väg från en burnouttävling som jag hade varit och kollat på här i Sthlm. Skulle då köra ut på Örbyleden och fick se en Volvo 850 i backspegeln. Tänkte, nu ska jag hänga av den stackars traktorn och slog på fullt på 2:an med ett skrik från däcken. Men till min förvåning,hur mycket jag än gasade så hängde den irriterande 850:n på.... vilket vid ca 100-120km/h helt plötsligt blir frånåkt med en väldans hastighet. Och jag måste medge att Volvon lät gott med sin stressfläkt och dubbla 3" blås! Efter denna obehagliga upplevelse, gick mina tankar mot en viss låt med Eddie Meduza! MVH Patrik |
| MMM: Det var inte en blå S40 tro? Jompas S40 från x40nordic har de egenskaper du beskriver ovan :) 420hk/510Nm ger en toppfart på 307km/h i en gammal S40. | |
|
Världen är galen! Jag vill inte åka 280+ utan kruka, fyrpunktsbälte och stopsand, tänk om ett hjullager nyper, eller punka... vicken j**** resa det skulle bli. Min 520 är härligt trött så några toppfartsförsök är uteslutna om jag inte tar mig till "grüne hölle" innan den blir såld. Jag menar att inom tävligsverksamheten plockas allt isär och kollas för att undvika diverse obehagligheter kontra vardagsbilisten som på sin höjd byter torkarblad en gång om året, moralpredikan? Jo men personligen vill jag inte damma in i "Fru Bergsten-på-väg-till-posten". Kör hårt, med din eget prepparerade bil! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.