|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om bmw har som en del andra märken, klimatanpassade delar o specar för olika marknader?? ska ev köpa en italien importerad 323ci snart, funderar mest på om det engt spec som ej klarar den svenska vintern, den e ej v körd tidigare iaf, så värme o sådant likn räcker till! Tacksam för svar BMW: när du älskar att köra =) | |
|
Min gamla M3 coupé-98 som jag köpte 01 var imp från Brescia i Italien...... Den hade där gått som tjänstebil..Hade inga som helst problem med bilen o jag var grymt nöjd me den..Det enda jag var tvungen att byta var vanosen..Hade bilen i nästan 5 år o hann köra 4500 mil...Var noga bara att kolla upp historiken på bilen...Jag mailade bmw Italien o fick serviceboken verifierad..Annars kan du ta chassie nr o be bmw sverige att kolla upp bilen mot serviceboken.... Min bil:Länk Sebbe |
|
|
Tjena Sebbe, hade du fått bokens serienummer innan köp alltså? Det verkar ju smidigt. Vet du annars vad BMW Sverige tar för att verifiera en bok? Funderar på Italien men de e ju lite bökigt. thanx! |
|
|
Jag kollade upp bilen innan jag köpte den på en firma.....Jag la handpenning på bilen o sa att jag jag skulle kolla upp bilen först innan köp..Fick en vecka på mig... Vet ej va bmw sverige tar,men dom tar väl 500 spänn för en servicebulletin,garantireperationen,kolla miltalet..men det är väl endast om bilen e servad på aukt bmw verkstad..Jag ringde ner till Italien där den varit servad... Telenr står ju i bmw-service ställen i europa eller va den nu heter.. Sebbe |
|
|
everestman: du har missuppfattat hela grejen med att låta bmw "verifiera serviceboken".... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
jag antog alltså att du trodde att bmw kollade om en servicebok var förfalskad genom att kolla chassienummer på själva boken och därigenom kunna avgöra om den e falsk, men vad de gör är alltså att de kollar med verkstäder som tidigare stämplat/servat så att servicen verkligen är utförd. serviceboken som följde med vid nyköp av bilen kan ju ha försvunnit exempelvis och ersatts med en ny och verkstäderna kan ju då ha fyllt i sina gamla servicear i boken för att ägaren ska kunna fortsätta att fylla i boken med stämplar varefter han fortsätter att serva bilen. att kolla en servicebok är ju något som man likaväl kan göra själv. är ju bara att ringa upp de verkstäder som servat bilen och kolla så att detta verkligen är gjort enligt de stämplar som finns. man kan ju oxå passa på att ringa tidigare ägare, är ju bara att leta upp namnen i gamla reg.papprena som bilprovningen sparar om bilen är reg.besiktigad, eller direkt på de papper som bifogas bilen. bara o kolla namnen via utlandsupplysningen. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
| Tack för den utförliga infon, grabbar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.