AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
46.820

E36 318is erfarenheter!

Sida 9 av 9
Ho
21
Hornet85
318iS, E36 Coupé -92
har 60/40 sänkning på min. ska dock byttas till stälbar undervagn :)
Bilder fins i mitt galleri.
Ho
21
Hornet85
318iS, E36 Coupé -92
Lite hjälp tack, Någon som vet var man kan hitta ett fjäderbensstag för en E36 318iS, inget av dom jag fått tag i är til en iS utan antingen bara til i eller iT mm.
Och passar inte på en iS, fins det till iS?
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Länk

en som ska passa alla 4 cyl.

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tror alla 4 cyl passar mellan varandra...

Nja, dom borde passa , men 8 ventilaren är inte lika vid om toppen .
Länk
Ho
21
Hornet85
318iS, E36 Coupé -92
Alla dom som jag har testat för 4cyl motorer passar inte på en iS för att motorn sitter högre eller vad man ska säga.

Krister vill undvika att beställa igen om nu nr5 i ordningen heller inte passar.
Vil gärna veta exakt vad ni har på eran egen bil om ni har en.

Isotta
Sparco
Summit
Vivid
INXX

Ingen av deras för BMW E36 4cyl passar på en iS...
Jag har ett no name som går framför motorn och har en bult i fjädertornet , jag köpte det här , 1995 var beställningsåret. liknar nr 9 på PDF
Länk
Ho
21
Hornet85
318iS, E36 Coupé -92
och det passar på en E36 318iS med M42 motor?
M40 och M43 stagen passar nämligen inte...
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Här säljes en specifikt för 16v 318is.

Länk
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Klickar du på den ser den ut att vara högre än de för andra 4cyl, kontakta dalhems ;)

Nån som har bytt toppackning på sin IS? Min har nämligen gått. Nån som sitter inne med några tips ?
hej har en bmw 318is coupe 95 E36. Någon som vet vad som är fel när tomgången går upp och ner när den är kall och när man gasa när den är kall så dö bilen . också så när man stänger av den när den är varm så gå det inte att starta den på en stund någon som kan hjälpa mig ??
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Samuelsson.rickard.

Låter som tomgångsmotorn. Innan du köper en ny eller från skroten så brukar det kunna gå att komma undan med en renggöring.

Plocka ur tomgångsmotorn, dränk den i någon av sprit-varianterna, låt stå över natt. Plocka ur, Dra in me WD40 (Spraya in så du dränker den, kör med tandborste, etc...) Låt den torka. Över natt. In med den igen i bilen.

Funkade för mig!

Okej vad för någon sprit variant ska jag jag använda?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.