|
|
|
|---|---|
|
Heppo! Har en förardörr som strular med låset. Ibland fungerar det att låsa upp men oftast inte. Vad gör man åt saken? Några råd från någon med samma problem uppskattas. Låsa och larma fungerar perfekt, men när man ska låsa upp så verkar det som om den inte riktigt kommer åt vad den nu ska komma åt. Hade dörrsidan borta och sprutade lite 5-56 och då fungerade det nästan varje gång efter ett antal låsnigar o upplåsningar. Men dagen efter så var det samma visa igen... :) tips mottages mer än tacksamt, för det driver mig till vansinne. Det funkar inte när man som mest vill att det ska funka, t.e.x när man är på parkeringen framför varuhuset :) Eller när det står 10 killar på moppe och beundrar bilen... :) LITE skämmigt är det... :) Todde | |
| Det är med störst säkerhet centrallåsmotorn som håller på att ge upp, Jag hade exakt samma fel som du på min 735iA. Kolla efter bättre beggad på skroten. | |
|
Kolla kablarna till dörren min var lika som du beskriver, en tråd var av innanför plastisoleringen, kapade den och satt på en skarvhylsa så funkade det bra igen. SE |
|
|
hmmm.... ska ta isär dörrsidan igen och se över det hela. Fast nu har det funkat i två dagar helt utan problem.... :) Så jag drar nog på det tills det börjar igen. :) Todde PS. Tack iaf. |
|
|
Gör en ordentlig felsökning innan du börjar riva i bilen! Fungerar det att låsa upp från bagage eller förarsida när det inträffar? Fungerar nödöppningen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Japp det funkar på passagerarsidan och bagaget, nödöppning? Menar du hålla i handtaget samtidigt som jag vrider 90 grader vänster så har jag inte vågat testa det. Läste om en som bröt av nycklen. :) Todde P.S Funkar idag också.... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.