AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.249

Bussningspress e30

Hej
Skulle bytt spindelled och länkarmsbussning men det slutade med att jag lämnade bort länkarm och bussning till en verkstad som fick pressa.
(efter att skruvstädet gick av på mitten när jag pressade mha förlängare)
funderar nu på att försöka pressa länkarmsbussningen själv på andra sidan (köpte parvis)
(Får väl köpa ett nytt skruvstäd först. )

Men är detta svårare att pressa än spindelleden?
för det var djävultufft.
Fick bort den gamla spindelleden men att få i den nya var riktigt svårt.
E3
1.828
E36
USA bilar
Problemet med bussningen är att den har gummi i mitten, så du kan inte bara pressa på ytterbanan så att säga, smörj in tappen i länkarmen med däckfett, vaselin eller annat, pressa på innerringen i bussningen, och kom ihåg att ställa bussningen i rätt läge innan!
men jag tänkte pressa i ny bussning med metallhylsa runt
Li
7
Lilljunkan
325 cab E30 -87
Jag bytte länkarmsbussning nyligen, va ett helvete att få ut bussningen men när vi pressade in den ny använde vi en avdragare som finns att köpa på biltema.. ganska billig. gick på 5 min att få in den nya men sen ska man sätta fast allt igen å då blev det mer problem, det går men det är ett jävla bök, har hört från en polare att metalbussningarna ska vara lättare att få i.
Få på bussningen på länkarmen kan var alite knepigt också ja, jag tog och använde bilen som press. Hissade upp bilen hägt lade under /pallade upp länkarmen med klossar och satte en kloss mot karossen sedan en hylsa typ 19 el 22 eller vad det var, sedan länkarmsbussningen och sedan sänkte jag bilen försiktigt, länkarmsbussningen pressades då på "fingret" på länkarmen perfekt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.