|
|
|
|---|---|
| Hejsan.. Ja undrar en sån sak att måste man ta bort hela dörrpanelen när man skall byta speglar? | |
| nej det behöver du inte...på insidan av dörren där speglarna sitter finns det en "lucka" som du kan ta bort. Bakom den finns fästena till spegeln. | |
| Men hur får man bort den luckan? Har försökt lite sakta bryta på den men den verkar inte komma därifrån och verkar vara så hårt fast på något vis att jag inte vågat bryta hårdare.. Några bra tips på hur den lossnar lättare? | |
| ska titta på min e36 när jag kommer hem, men har för mig att det bara är att ta i övrekante på luckan och dra så ska den knäppa loss, kan dock hända att den sitter lite grann | |
|
Ta tag i luckans överkant och dra den rackt upp , man kan behöva lirka lite. Kan sitta riktigt hårt så ta i :) 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Fixat o klart...Tack för hjälpen.. Bara ett problem kvar. Får inte elektriciteten att fungera som den ska i dom nya speglarna.. Nån som är bra på el här? BMW har ju som känt 4 ledningar till speglarna. Nån som vet vad alla dom ledningarna "innebär". Har nog fått ström till spegeln och varit rätt nära korrekta kopplingen. Med det menar jag att jag hade spegeln och fungera till vänster, höger och uppåt, men när jag tryckte neråt så åkte spegeln diagonalt upp till vänster.. Har inget schema på hur de ska kopplas men ledningarna hade exakt samma färg som dom gamla men när ja koppla dem på det viset så fungerade bara vänster och uppåt.. Vore tacksam för svar..Inte världens lättaste att svara på så här över nätet men om någon har sysslat med samma förut så kanske..:) M.V.H. Fredrik |
|
|
metallicats: varifrån är dina m3 speglar, fabrikat? |
|
|
Det är ju inte fråga om original M3 speglar, utan kopior.. Dom är inköpta från Länk En finsk firma. |
|
|
metallicats: FK eller Mattig? |
|
|
skidman: FK Dem som är under Tuning Peilit FK Sportpeilit M-Look Och sen har koden FKMM11P Priset på dem är 72€ |
|
| skidman: Hittade du dem? | |
|
jepp, men har hört för mycket dåligt om FK:s spelar så jag tror jag köper ett annat fabrikat.. |
|
| Ok.. Undrade bara om du möjlitvis hade kunnat hjälpa mj.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.