AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
558

P-boxa?

Vad är "p-boxa"?

Jag bad BMW kika på min fördelningslåda när de ändå höll på och reparerade lite annat junk, och följande står att läsa:

"Läckage från p-boxa växel + fördelningslåda"

Men de sa inget om att jag borde fixa det så snart som möjligt, eller dylikt. De kanske väntar på att bilen ska paja helt... :-)

Men, som sagt, vad är "p-boxa"? Och hur allvarligt är detta egentligen?
Colin
Pack-box läckage, tätningarna runt axlarna på växellåda & fördelningslåda läcker.Ett standard fel som antagligen inte behöver åtgärdas om man håller koll på oljenivåerna.Det finns också tillsatser att hälla i oljan som får packningar/tätningar att svälla & minska/stoppa läckage. Är dock osäker på hur bra detta funkar & hur seriöst det är.

Allt under 3.5 liter är Briggs & Stratton..
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Skulle tippa på packbox. Troligast sitter det en packbox mellan Förselnings och växellådan. Vill minnas att det är väldigt liten oljevolym i fördelningslådan , runt 1l. Om det då kan läka olja från fördelningslådan till växellådan har du nog ett dyrt ras på gång. MEN om så var fallet borde de nog ha fixat det så fort som möjligt. Men jag skulle nog ha kollat upp det där snarast....

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Aha... Men hur kollar jag den oljenivån? Hittar inte ett jota om det i instruktionsboken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.