AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.240

Navi Business el Professional

Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Är det värt att lägga extra pengar på Navi Professional?

Vad är skillnaden?

Tacksam för svar.
Jag tycker det är värt dom extra pengarna. Pro får du upp kartbild på medans på buisnees får du bara pilar åt vilket håll du ska svänga åt (alltså ingen kartbild)
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Helt klart värt.......Pilar är ju tragiskt..
Ingetdera.. Jag säger köp en separat GPS, t.ex Tomtom 910, Sony U70 eller Navman 530. Bättre kartor, handhavande och ruskigt mycket mer prisvärt. Dessutom kan man flytta den mellan bilar.

Jag tycker dessutom att den stora "grejjen" med en navigator är att kunna ta med den "in" och göra planering och liknande när man inte sitter i bilen och sedan bara tuta och köra.

/H
...glömde att det är mycket svårare att få in egna POIs och fartkameror i inbyggda åbäken. För min del är det faktiskt en av de absolut viktigaste funktionerna.

/H
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Tycker du ska välja navi professional utan tvekan......

Ingen eftermarknadsnavi...Ser så fult o billigt ut..Mkt snyggare med org..

henl321!!!

.glömde att det är mycket svårare att få in egna POIs och fartkameror i inbyggda åbäken.

jag har lagt in fartkameror i sverige o europa,o många andra "poi" utan några problem..

"Kan man inte,så kan man inte..Då ska man låta bli.............

Min bil:Länk

Sebbe
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Ska importera så det är ingen tvekan om att det ska vara BMW Navi, det blir ingen prisskillnad direkt, frågar mer för att inte sitta o ångra det när man köpt..

Fartskameror tar denna lilla ängel hand om:
Länk

Som jag förstår det är det så att Prof. har en CD-läsare för Navi-DVD'n och en för vanlig cd, och Business bara har en läsare. Kul o köra på långtur med radio, not....
Ska man importera eller köpa beg håller jag helt med! (Trodde du skulle nybeställa och som du själv säger så gör det ingen direkt skillnad vid begagnatförsäljning.)

Du ska definitivt gå på Professional.

//H
E6
123
E60
520d aut-06
Monclair, Har du business navi. så räcker det att du har i navi skivan när du lägger in färdmålet. Du kan sedan ta ut DVD och sätta i din musik cd. Navi har ett minne i sig. Om du har cd-växlare så kan du ju låta DVD sitta i hela tiden.

Nu ska du köpa begagnat och då hade jag också tagit navi Pro. Men hittar du en kanon bil som har Business navi, så prova. Men det är klart att det är roligare med en navi Pro, om du gillat att titta på kartor.
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Okej, för musik är viktigare än kartan om man nu åker så långt att man behöver Navi, (1 gång vartannant år typ). Dissar ju en Navi Prof. utan HiFI Prof, mot en Navi Business. med HiFi Prof, om nu den situationen skulle uppstå.
Jag har en E60 med Business i. Vet någon om det går att uppgradera bilen till professional, vad kostar det och vad måste göras ?

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Bump!
Har samma fråga som Tallviking. Nån som vet vad som måste bytas för att uppgradera från Business till Proff?

Mvh
Hosse
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det första som måste bytas är monitorn, 6,5" skall bytas till 8,8". Billigt blir det inte!
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
steaman; Det gäller väl inte tex E60 och E61? verkar vara samma skärm..

Mvh
Hosse
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det gäller E60/E61!
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Asj.. trodde det var samma skärm..

Mvh
Hosse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.