|
|
|
|---|---|
bmwgalengrabb |
som rubriken lyder...Tänkte införskaffa en e60 men funderar på vilken modell. är det stor skillnad utrustningsmässigt?Och hur mycket skiljer sig motorerna? |
|
Prestandamässigt är det STOR skillnad. 520i är absolut inte slö, men 530i har "det lilla extra"! De tidiga modellerna av 530i hade läderklädsel och 17"- fälgar som standard jämfört med 520i. Jag hade satsat på en 530i om pengarna finns. Hellre en 530i eller 525i med lite mindre utrustning än en "fullmatad" 520i. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Jag tycker tvärtom mot Kalle - hellre en välutrustad 520 än en 525/530 som saknar det mesta. 520:n är självklart rätt mycket tröttare, men som bruksbil tycker jag att den räcker fint. Ska iofs tillägga att jag inte kört mer än ca 10 mil i en sådan, så det KAN ju vara så att man tröttnar... :) | |
bmwgalengrabb |
jo de lutar åt 530 med vassare motor, och kanske mer utrustning? |
| 523 med chip så får du 525 prestanda till nästan 520 pris. Vilken ekvation... | |
| 530 med mer utrustning hade jag valt! ;) | |
bmwgalengrabb |
Men sen undrar jag om det finns några kändda "barnsjukdomar" på dessa tidigare modeller av e60 |
|
Det mesta handlar vad jag vet och har erfarenhet av om mjukvarurelaterade problem. Gnisslande dörrlister är också en "barnsjukdom" som åtgärdats med nya karosslister. Alla modeller har i grundutförande i praktiken samma utrustning borsett ifrån klädsel och paneler varför du kan hitta en 520 med samma utrustningsnivå eller högre än en 530, (dock ganska ovanligt). |
|
| Hellre en tom 530 än en fullmatad 520 är min åsikt! Finns väl inget värre än att sitta i ett så komfortabelt åk som en E60 och sedan sakna motor? Hade en E61 525i och bytte då jag tyckte den var trött jämfört med de Saab turbos jag hade innan. Väljer alla gånger mer motor fram för lull som Nav och telefon. | |
| RobertJ--hur känns det att sitta i en "komfortabelt åk som E60 som saknar" det mesta förutom motor,det är inte roligt heller.Glider man i 120 på m-vägen är det ju i princip samma bil det enda som skiller är prestanda. | |
| Bilkörning är mycket mer än att lunka motorväg i 120... | |
| Man kan också köpa en fullmatad E60 MED motor... | |
| Varför köpte du inte då en e61 550iT för samma pengar fast mindre utrusning:) | |
| För det är nästan samma prestanda i en 535d och driftsekonomin gjorde att detta var det med mest motor jag kunde köpa. Valde mellan en 530d med M-kit, men valde motor före en massa plast. | |
|
Hellre en ett år äldre välutrustad bil med stor motor än en nyare med mindre motor och utrustning. |
|
|
Tillägg till föregående inlägg: Om nu inte pengarna finns för att köpa en ny välutrustad bil med stor motor. |
|
|
För ett par år sedan hade jag prioriterat en bil med stor motor men mindre utrustning. Idag är det tvärtom, mycket utrustning och "adekvat" motor. /M Min bil: Länk |
|
| Håller med robert hellre motor än utr. | |
|
Angående barnsjukdomar på E60 så har jag själv fått uppdatera mjukvaran för både aktiv styrning och belysningen. Och det var inte gratis. Dulle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.