|
|
|
|---|---|
|
Hej , är ny här på forumet.... har fått en förfrågan om att köpa en Bmw 530 e60... en 05:a Stora M-paketet med kjolar och 18" m fälgar och allt vad det innebär. sen är det navi halvskinn mm bilen har gått 1800 mil 1 ägare och svensksåld vad kan den va värd?? tacksam för svar | |
|
Då är det nya 3-literssexan...258 hk? Min gissning: 320'-340' / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
nej, den är värd massor mer än så! är det nya motorn så går det inte att hitta någon under 360', är det automat så gissar jag på 380'. jag sålde min 525 iAT M-sport -05 med gamla motorn för över 360' för 2 månader sedan, och kompipåslaget är väl max 15' kr. + 20 för 530, +10 för milen (min hade gått 3500 mil), - utan automat. mvh Johan |
|
o fy fan så mycke.... jag får ge runt 280k ungefär men om det är "nya" eller "gamla" motorn kan jag inte svara på.... den är uttagen dec 04... ja det är automat. hur vet jag att det är aktivstyrning och i-drive |
|
|
Hoppsan... ...låt säga att du fick 365 för din 525: 365 -15 (för sedan) +20' (för 530) +10' (för milen..spelar det roll?) -10 (eller -20'? för manuell)= 360'-370'...ok, då, det stämde ju rätt bra.. :) / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
norrköping: det är ju ett sjujäkla bra pris...! / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
ja det verkar ju så....funderar på att slå till men har kollat i modellguiden och jag tror att det är gamla motorn alltså 231hk spelar det någon roll?? hur är andrahandsvärdet på dom om 3 år tror ni?? borde ju vara rätt så bra... |
|
|
Stora M-paketet? Finns bara ett... Nya eller gamla motorn, +/-20 på inbytet, +/- 10 vid försäljning. På 525i är det ungefär de skillnaderna. Beror också lite på vilken årsmodell det är på den, inte bara när den är uttagen. iDrive är standard, dessutom iDrive advanced när det är NAV. Prof eller buissness NAV? Prof nav= värd pengar. Buissness= inget pluss. Aktiv styrdning= Känns lite udda att köra den när man kör långsamt. Man behöver inte snurra ratten lika mycket för att komma runt. Andrahandsvärdet om 3år? Det har kommit ut en facelift på E60 då så räkna kallt med en 40-50 per år om du kör normalt. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
280'? det låter som ett rån. faktiskt lite underligt, för jag tror att BMW betalar mer än så i inköp. E60 och E61 med sportpaket är så poppis att de i princip vänder inne i hallarna. kolla bara så den verkligen har sportpaket, för många skriver sportpaket bara det sitter sportchassi på den.... mvh Johan |
|
Finns två sportpaket. Tidiga bilar hade ett sportpaket med annat innehåll än det som kom under 2004 (våren tror jag). Det tidiga innehöll inte aerodynamik-kitet och hade endast 17"-fälgar. Dec -04 innebär gamla motorn. 280tkr är ett kanonpris, bara att slå till! |
|
| Sportpaket, ja. Men M-paket har jag bara sett ett av och det kom på MY05 som släpptes i Sept -04. Det är paketet med kjolar, fälgar, svart tak, M-ratt, sportstolar etc. | |
|
Stämmer Robert, det tidiga paket hade inget med M i beteckningen. Det förbisåg jag. -03/-04 har sportpaket och de nyare M-sportpaket. Bra att hålla reda på sport/M-beteckningarna innan vi hamnar i samma förvirring som råder med äldre modeller. |
|
|
Länk bilen jag har kollat på ser ut som bilen ovan bara att det är en sedan jag kollat på... den har kjolar 18" M-fälgar svart innetak och M-ratt har pratat med Bmw och dom skulle betala ca 290k för bilen i inbyte( beroende på bilen skick) ska kolla närmare på bilen nu i veckan och se hur den är... mvh |
|
|
Det är M-paket på den du har lämkat.Fin bil föresten.Det är bara att slå till. Lycka till |
|
| Hur gick det? Blev det någon affär? | |
wowwe |
Lycka till isåfall :) Helt otroligt pris faktiskt men det är garanterat inte nya motorn och fabriksmonterat paket. Min är av den första produktionsveckan med den nya motorn vecka 9 i Mars 05. Sen beror det på vad för utrustning det finns i den, men att jag har förlorat 60% av nybilspriset på ett år är helt osanolikt. |
| har inte hunnit kolla på bilen än...är i Göteborg och jobbar hela veckan men ska försöka kolla på den i helgen eller nästa vecka... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.