AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
995

Bra ljud i Z3

Hur gör man då?
Först och främst är det basen som behöver ett lyft, men placera en baslåda i en Z3 Roadster är inte det lättaste.

En fundering är att bygga en ultraslimmad baslåda med 4st långslagiga 6.5" element och placera i skuffen. Vad tror ni?

Fredrik M - Z3 2.8
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Ja, vafan gör man?
Det finns ju några olika subwoofers med inbyggda slutsteg på marknaden
Det finns ju en del utrymme längst fram i bagaget, där skulle man kunna lägga en avlång sub.
Jag har dock en känsla att ju mindre desto sämre...

I Volvon har jag en subwoofer som ligger på/i reservhjulet, kan något liknande funka i Roadstern?

Tränger basen igenom in till cupén?
Hade sådana tankar (subwoofer i reservhjulsbaljan) tills jag upptäckte att den hänger under bilen. och är öppen upptill. Bara att lägga ned...
Har planer på att plocka väck alltihopa, massa onödig vikt, och det finns ju punkasprej.

Fredrik M - Z3 2.8
os
2
osej
Z3 2.8 -98 roadster
Pioneer har ett par basrör, kommer inte ihåg vad de heter men det ena är silverfärgat med blått ljus (går att stänga av), som man kan klämma ned precis framför passagerarsätet. Det funkar att sitta där men istället får man oroa sig för att någon snor det. För att slippa att någon krossar rutan eller skär upp taket skulle man iofs kunna klä in det med matta eller lackera det som en brandsläckare...
markus00
lackera den som en brandsläckare låter helt klart as fräckt.
Th
198
Thobbe
525i -89
528i -84
Fredrik.

Ett antal små basar kan låta mycket bra.
Häng inte upp dig på att det ska vara stor/a bas/ar.

Är du osäker så ta dig till en BRA billjudsbutik och få lite förslag på vad som kan bli bra i just din bil.

Om du får plats med en eller två 8" basar kan man göra rätt trevligt ljud med SMÅ lådor.
Annars är flera 6.5"s basar av BRA kvalité väl värt ett försök!
Jämför med vad du har, fundera på vad du vill få ut.
Ta detta med i beräkningen av vad det får kosta.
Vissa saker sätter ju fysikens laga gränser för, annat är det "bara" pengarna som stoppar.

[ www.tocnet.nu ]
al
47
allan
M-roadster 99
Estorilblau
I Harman/Kardon systemet till Z3 sitter en baslåda mellan säterna, jag funderade ett tag på att skaffa en sån låda av BMW och fixa ett bra element och stoppa i, kan nog funka kanske...
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Högtalarna som sitter bakom ryggstöden är rena skämtet, de ser ut som de plockats ur en snabbtelefon eller nåt!
sl
5
slutaa
Bmw z3 1.8 98
La in min polares 12" cervin vega i skuffen och då fick jag bra ljud utanför bilen men det lät nästan ingenting inne i bilen. det bara vibrerade..

Sen la jag in ett 8" basrör bakom störtbågarna och rutan. det va desto bättre...

ZZZZZ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.