AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.061

Får jag mer effekt som jag monterar ett avgassystem från en 325?

Ma
10
Manne88
320i -89
Få jag ut någon effekt på att byta till ett avgassystem från en 325 till en 320?? eller är det bara ljudet som blir gött...

ten-four
Visa användare
193
six power
M5 3,8 -92
325iK -87
hmmm, tror faktiskt inte du hör nån skillnad... det är väl dubbla 2" på båda modellerna? Rätta mig om jag har fel!

Ma
10
Manne88
320i -89
så är det men den är större på 325:an...

ten-four
go
303
goesta
545iAT -04 (E61)
Hade det varit en turbo så hade du fått max effektökning av att fimpa systemet direkt efter turbon...men så funkar ju inte sugmotorer. Man kan ju anta att BMW har försökt optimera mottrycket i avgassystemet för att ge mest effekt, men säkert är det inte; antagligen så måste BMW också ta hänsyn till ljud- och miljöaspekter också, och isåfall så kan man gissa att avkall på dessa egenskaper skulle kunna ge en högre effekt. Men jag vette fan - jag är ju ingen expert. Och alltså så var mitt inlägg rätt värdelöst :-)
Det enda som skiljer 320- 325ans utblås är ändrören, det är grövre på 325
Ma
10
Manne88
320i -89
oki... Men den låter väl lite goare för det eller? :P

ten-four
Ma
10
Manne88
320i -89
Turbo kit som gäller för att min kebab racer ska röra på sig.. :D

ten-four
Jag tror inte det blir något större skillnad på ljudet.
sy
6
sypher_44
bmw 320i
kapa systemet på mitten köp en effekt ljudämpare å sätt efter det sen ett rakt rör å en fin crom stump därbak.. har jag gort på min.... låter prima :)
Ma
10
Manne88
320i -89
Hur mkt kostade det ungefär tror du??
sy
6
sypher_44
bmw 320i
delarna jag använde gick på 521 kronor.. om du vill ha mera smatter ljud så dra på 3 tum från mitten :) lycka till
Ma
10
Manne88
320i -89
det var fan inte farligt... tackar! :P

ten-four
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.