|
|
|
|---|---|
|
Har inhandlar 4st m3 countur fälgar. På insidan av fälgen står det 7J x 17 och på fälgarna sitter det 225-45-17 däck. Detta är något brett framtill för min sänkta e36a. Går det slänga på 205-45 däck framtill och köra på 225-45 bak? Hörde att hastighetsmätare kunde visa fel hastighet? Vilka däck ska jag köpa och sätta fram till? Kan tilläggas att det sitter spacerplattor på med. | |
|
205/45 innebär ju nästan 2 cm (ca. 3%) mindre diameter på däcket jämfört med 225/45 och det kommer garanterat att synas men du kanske gillar det "stuket". Skulle tro att 205/50 är ett bättre alternativ då du får nästan exakt samma höjd på hjulet men 2 cm smalare. Även 215/45 bör vara ett bättre alternativ än 205/45. Annars går det ju att slänga spacerplattorna så bör det ju passa med 225/45. Körde själv med 235/40 på min sänkta 328 Länk jag hade en gång i tiden ___ //Ulf |
|
|
205/50 är annars en bra dimension, sitter på vissa E46. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Tja! 215 40 17 funkar perfekt på bilen. Då kan du använda dina plattor me. GLÖM inte dom vid nästa montering!!!!!!!!!!!!!!!!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.