|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur ser man om en bil är hardtop-förberedd eller ej? Det måste väl finnas dokument och synas fysiskt (tänkte närmast på e46). |
|
|
Det står ju på specen/serviceboken om den har koden för det... Order Options 380 Hardtopsförberedning burner; har du fått karhet i frågan om HT från bmw? Har du köpt nån bil? |
|
|
hejsan, nopp jobbar nu nere i stockholm här, och han väntar tydligen på ett mail från någon inom bmw för prisuppgft på något så skall ha uppgifterna till veckan då jag är ledig.. så med andra ord har de inte hänt något mer än jag kollar på finansierings alternativ just nu under tiden och hoppas allt löser sig.. =) /burner |
|
|
Inget nytt på BMW i Östersund, riktig dålig stil.. varit inne där fler tal ggr och frågat "väntar på email svar om en sak" får jag som svar.. och som sagt han drog till med något på 30-40000kr som de skulle kosta att hardtop förbereda. Förra veckan tog han mitt mobil så skulle han ringa och berätta vad det skulle kosta.. trodde då de skulle vara samma dag, men inte hört något än. Är i alla fall nere i västerås nu då jag jobbar i enköping på veckorna eller olika dagar som denna helg och natt pass men sen ledig 10dagar igen så de kan man inte klaga på =) så åkte till M-bilar här i västerås (bmw här) och frågade vad det skulle kosta och fick svar och allt på en gång! de är service och inte fan behövde dem inte maila och vänta inte =) i alla fall kostar ny hardtop 18900kr som Anders sagt tidigare.. sedan hardtop anordning för att förbereda bilen för hardtop kostade 1175kr om jag minns rätt men de var plus minus 20kr kanske max (ligger med bärbara i sängen nu och har papperen med siffror i väskan som är långt borta nu men 1100kr något i alla fall var det) sedan stod de att det skulle ta 2timmar att motera etc.. så med hardtop satsen med arbete skulle dem ha 3555kr exakt!! de var billigt tyckte jag, men då hade jag ställt in mig på bra mycket dyrare då =) så motering inkl ny hardtop går lös på under 25000kr.. inte tokigt de! Nu skall man bara köpa bilen då kanske? =) skall se hur det går att lösa med finansieringen först bara.. jag får återkomma, men som sagt kanske köper "billigare" bil och ha under vintern då jag kommer köra mellan till österund-enköping(och västerås om dagarna) så en 330 cupe med liknade utrustning skulle inte sitta helt fel, kanske en diesel får se, kikar vidare och är öppen för förslag kanske blir cab mot våren istället om inte annat men denna röda var som klippt och skuren just för mig.. exakt den utrustning jag vill ha eller kan drömma om, sedan rätt färg på lacken och motorn alternativ med automat låda.. inte ofta allt sådant stämmer in förutom nubils köp=) /burner |
|
| varför inte köpa en nu? de står som allra lägst nu innan vintern... | |
|
nja.. den kommer nog gå 5000-10000mil innan jag skall sälja den så känns lite väl mycket i så fall. Men får se hur det blir. /burner |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.