|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur är det med 330 cab från 2002, är alla standard utrustade med hardtop kopplingar eller måste den vara extra beställd med de? och om så är det lätt att montera? en BMW säljare sa till mig på telefon idag att det är näst intill omöjligt och de tyckte jag var lite mysko.. då han fick exakta spec på typ av bil med år och m-pak etc.. så skulle han hitta en en åt en. Han menade att om en 330 cab inte är hardtop föreberedd så gick det typ inte motera på.. nu undrar jag om detta verkligen är sant? om det är sant så begränsar det mina sök alternativ tyvärr. tack på förhand! /burner | |
|
på sv-sålda e det tydligen std men inte annars.. e ganska vanligt på importerade ändå dock. jag har haft det på båda mina e46-cabbar antagligen ingen jättebillig sak att eftermontera pga man måste dra fram el + troligen så tar bmw duktigt betalt för fästanordningen på bakflygeln - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Tackar Rolex, har hittat en fin 330 cab -02a som har det mesta jag kan önska mig.. importerad.. och har inte fått det bekräftat om den är hardtop förberedd eller inte.. men eftersom den är importerad och har det typ allt i utrustning.. så varför inte detta måntro, men man skall inte ta allt förgivet så hoppas verkligen att den har de annars är det bara skippa den bilen. Rolex din bil ser grymt fin ut! mina önskemål är först att det skall vara en -02a med m-sport paketet på.. och röd färg.. prio2 är just denna blå färg du har!! Den den jag hittat har typ sådan utrustning som du.. förutom detta med hardtoppen då som jag inte vet ännu. Jag återkommer här när jag fått svar om det. /burner |
|
|
Kan berätta att det är denna bil som jag är sugen på: Länk vad tycker ni om denna? och pris? om vi nu tar förgivet att den är hardtop förberedd då. /burner |
|
|
Visst har du skrivit om denna förut? Hur som helst, den där skinnkombinationen går fetbort. Men det är ju MIN uppfattning.. :) E46Cabrio Länk -06 |
|
|
Jag skulle bli förvånad om den bilen saknar hardtopsförberedning... Håller med Anders S. ang. Skinnkombinationen, känns lite Epa, men annars ser den mycket lovande ut måste jag säga! 16:9 navi, H/K ljud och automatlåda är ju inte fel! Det måste ju vara en individualbil, så ring ägaren och fråga om du inte kan få specen till bilen!! |
|
|
Anders S. De stämmer men de var liksom i fel tråd =) Håller med er killar om den röd/svarta skinnklädseln.. men faktiskt ju mer jag kollar på bilderna ju snyggare blir den, det är sjukt jag vet men så är det.. sedan har ju dne typ allt jag vill ha.. och tror nog också att det är konstigt om den inte är hardtop förberedd men som sagt man vet ju aldrig.. jobbar så intensivt nu i flera dagar.. går på nu i natt igen.. så har tyvärr inte haft möjlighet att ringa till ägaren.. men går av 0500 på lördag morgon så skall slå en pling under morgon dagen hade jag tänkt. Denna bil är en "individualbil" enligt annonsen.. /burner |
|
|
Okej, fick en lucka och har nu pratat med säljaren och bilen har allt som man kan tänka sig förutom dragkrok och hardtop gällde även hardtop förberedelsen tyvärr. Men i övrigt så har bilen exakt så som jag vill ha den.. tror ni det är värt att göra ordning den för hardtop? och vad tror ni det kommer kosta? förmodligen rätt mycket som Rolex sa tidigare.. men jobbar natt nu så om någon natt uggla är uppe som vet eller gjort de själv så tveka inte bara svara =) annars så kommer jag imorgon när jag slutar 0500 köra hem till Östersund (5-6timmar) sedan gå in till våran BMW handlare i stan och kolla vad dem skulle ta för pris på det i så fall. Tackar alla ändå för fina svar! /burner |
|
|
Surt som f-n att behöva förberada för hardtop förutom att köpa just ht:en.. tycker jag. E46Cabrio Länk -06 |
|
|
Precis, men eftersom bilen i övrigt uppfyller min prio1 lista förutom hardtoppen då så klart.. men frågan är hur pass dyr affär det blir som total summa.. tycker det behöver ju inte kosta satan känns det som. I alla fall så var BMW stängt här när jag kom dit 1300 men stod att dem stänger 1400 på lördagar men antar man hade lite otur (kanske var på toa vem vet) =). /burner |
|
|
Bilen går ju att köra på vintern, ingen panik (även om det inte är särskilt bra för cabben med salt och föroreningar), så de där med hardtop kan ju bli en senare fråga.. Såg på blocket att de finns en annan röd med liknande utrustning och helsvart klädsel i malmö, fast den kostade en del mer =/ |
|
|
Räkna kallt med 7-10 tusen med arbete. Plus hardtop för mellan 10 och 25 papp beroende på nytt eller begagnat. brukar vara svårt att få rätt färg på begagnat så lackeraren vill ju han en del. Det är som natt och dag att köra med ht jämfört med tygtak går inte att jämföra. |
|
|
e ju inte bara på vintern ht:n e bra att ha, om exempelvis vet att man inte kommer cabba ner en viss dag pga regn eller liknande och skall åka en bra bit så e det behagligare att köra med ht:n monterad pga mindre vägbrus etc. jag upplever själv att bilen känns mer vridstyv med ht:n monterad men vet inte om detta bara är något jag fått för mig...? konstigt att den röda 330-cabben saknade ht-förberedning... kostar ju bara nån tusenlapp vid nyköp, hade ju helrätt utr i övrigt... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Tackar för alla svar.. Svebba: Visst klart man kollat in den och är ju den andra som har allt man vill ha, men dock priset är ju hutlöst tycker jag (jag kan då lika gärna köpa nya 335 Cupén, får nästan samma månads kostnad nämligen). Men visst den ser ju grymt fin ut den med. Korak: 7-10k låter rätt rimligt.. om man nu inte kan köpa anordningen och göra det sjäv.. dock att dra el mm lär man gå bet på men ändå. Ang att lacka en beg, är nog inga problem då jag har en som jag känner som ha lackfirma eller en som jag känner bekanta har det så där lär man få rätt bra pris skulle jag tro. De konstiga var att jag såg en silverfärgat HT på blocket förut med fäste anordning och allt plus vinterhjul med däck och allt för 22000kr så de måste ha varit ett bra köp om inte annat, men den annonsen är borta nu tyvärr men de kommer väl fler som sagt. Rolex: Exakt.. HTn kommer man självklart ha användning för året om skulle jag gissa på. Jo konstigt att man inte valde att köpa till det när man beställde bilen men men syftet var väl ha att inte köra med HT då kan jag tänka mig =) åter igen tack för snabba svar här. /burner |
|
|
Så där, idag var man på BMW men tyvärr så kunde han inte säga exakt hur mycket det skulle kosta att eftermotera hartop anordning mm. Men jag skulle återkomma slutet av veckan så kunde han göra en exakt beräkning åt mig men de han visste var att de skulle bli bra dyrt.. i runda slängar typ 30-40.000kr sa han! men vette fan om de verkligen blir så dyrt men jag får vänta och se =) är de i övrigt dröm bilen så kanske det är värt att satsa.. eller vad tror ni experter här ute? Och kör mässigt på vintern så skilljer det väl inget speciellt mycket mellan en E46 cab med hardtop med en vanlig cupe körmässigt alltså? dvs köregenskaper och säkerhet mm? Speciellt denna bil hade ju det mesta i utrustningsväg med alla dessa hjälpmedel mm. Men kan återkomma slutet av veckan då jag fått exakt prisuppgift på det hela.. men om allt går bra så kanske de blir köp av själva bilen nu till helgen så bara hålla tummarna för min del =) /burner |
|
|
med 30-40 tusen menade han ju med montering, fästanordning, hardtop (lackad och klas) antar jag!? Körmässigt är de nog rätt lika, störtst skillnad är vell att cabben är 145 kg tyngre... |
|
|
Okej, ang körmässigt så låter det bra.. har bara kört en E46a en gång och de var en 320 touring -03 3000mil på mätaren bara.. manuell så har inte så mycket att gå på mer än jag tyckte den var extremt seg! min 318 -92 E36 är ju till och med mycket piggare än vad den var tyvärr.. Nja de var nog med montering och alla tillbehör men hardtopen ingick nog inte då dme har två diskar där ena är reservdelar försäljningen dvs det var där jag skulle kolla upp pris på själva hardtopen sa han.. (2m mellan dem hehe) så detta var nog bara anordninge och monteringen de.. En fråga då är detta något som man kan montera själv i så fall? eller är det väldigt svårt? kanske är bäst att låta bmw göra de utefall de blir otätt eller något så har man i alla flal någon att skylla på som får stå för eventuella skador som kan uppstå då =) Svebba: Som sagt du har mycket fin bil! tummen upp för de! /burner |
|
|
Kostar de verkligen så mycket????? Det låter inte klokt... Hör med en annan bmw verstad vad de tar för jobbet!! Jag hade aldrig lagt ut så mkt pengar på hardtop & alla grejjer tillsammans... Nu kör jag inte min på vinter, så jag slipper det bekrymet =) Har du fått se specen än? Killen kanske inte e första ägare och har därmed dålig koll (och den kanske är hardtopsförberedd) (Tack burner! Kommer nya bilder i slutet på veckan, då jag satt på lilla regskylten & monterat xenon i dimmljusen =) |
|
|
burner: vet inte vad det var för fel på den 320 -03 du provkörde om du tyckte att din 318 -92 gick bättre... din bil har nämligen 52hk mindre och en motorkonstruktion som är rena stenhåldern jämfört med e46:ans... hoppas bara att en 330 cab går bättre än din 318 92 nu då... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
30-40k ? En ny hardtop kostar 18900:- på bmw. Inte lär dom ta lika mycket för att få dit fästen ! Har precis beställt en. E46Cabrio Länk -06 |
|
|
Okej, som sagt så skall jag få offert imorgon fredag så får se hur mycket dem skall ha, jag återkommer imorgon när jag vet =) /burner |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.