AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
843

Sugen på en 525 e34

Hej! Mitt första inlägg här.

Det är så att jag möjligtvis ska skaffa mig en bruksbil framöver och tycker att bmw's 525 e34 är sjyssta, och framför allt, bekväma.

Har läst begagnatguiden och all info jag kunnat hitta på forumet så nu skulle jag vilja ha lite köpråd och tips på fina bilar.

Vad får man ge för en fräsch 525 manuell -93 och frammåt (ej touring)? Kommer för det mesta köra bilen på landsväg och motorväg.

Har hittat en bil i närheten av mig som jag är lite intresserad av,
Länk

Vad tror ni om den?

Mvh
Den såg väl rätt så fin ut även om det är svårt att göra en korrekt bedömning utifrån en bild. Priser är ju klart i överkant. Du borde åtminstone få ner den under 40'.

Annars gäller väl det vanliga: Provkör och lyssna efter missljud, skakningar och vibrationer. Kolla noga efter rost och pruta om du hittar lite, välj en annan bil om du hittar mycket :-)

Mvh Johan
Tack för det snabba svaret :)

Tycker också priset verkar vara i överkant, vad bör en e34 ligga i för pris om den är i fint bra skick?

Var ska man leta efter rost? Tanklocket är utsatt har jag förstått, samt blinkers på importbilar. Men finns det några fler ställen?

Den här ser också fin ut: Länk

Mvh Johan
40' är nog maxpris om det är en 525:a i fint skick med bra utrustningsnivå. Själv skulle jag inte köpa en bil utan skinnklädsel och fungerande AC men detta verkar tyvärr vara ovanligt bland de annonser som ligger ute nu. En standardbil utan skinn i OK skick borde väl ligga mellan 25-35.

Mvh Johan
Just det, rosten också. Den hittar du troligen i nederkant på dörrar och på bakluckekanten vid nummerskyltsbelysningen.

Mvh Johan
Tackar för svaren och hjälpen! Får väl se om någon vecka eller så om det blir en BMW :)
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
du kanske sett den här Länk?
Många med mig hävdar att E34 är det bästa som byggts. Jag har haft en 91a och har nu en 95a. Enda reparationer som jag gjort är vattenpump och stödhjul på 91an och byte av ett casterstag på 95an. Och detta under 10 år!! Ja, förutom oljor och bromsklossar då.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Tack den tråden har jag missat! Ska läsa :)

Låter bra det du säger då jag är ute efter en driftsäker bil som inte ger mig några större problem.
Kommer inte ha bilen till att köra hårt med, mest landsväg och motorväg till och från jobbet etc. Men visst är det kul med litegranna effekt under huven :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.