|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! I min färd att leta rätt på den rätta m3 e30 så har jag börjat leta run i övriga europa & när jag sökte igenom mobile så stötte jag på den här. Länk Jag kom fram till att det inte kan vara en m3 kaross och motorn är ju som det står från en 635csi, så åter till frågan - vad är det för modell? www.nojas.com/nojascom | |
|
det är en E30! Min bil:Länk BMW M3 Din dröm - min vardag |
|
|
Konstigt, jag menar om man tittar när första inreg. var så står där 83 & m3an släpptes väl inte förens vid 87? www.nojas.com/nojascom |
|
|
Chassit kan mycket väl vara en 83:a, men med kaross från en M3:a. Hela bilen är ju ett ombygge, så det vore inte särskilt konstigt om det vore på det sättet. Tyvärr är det nog bara att glömma att kunna ta hem en dylik ombyggd bil till Sverige. Den går aldrig igenom Bilprovningens kontroller så att du kan regga in den, förutsatt att du inte kan några riktiga trix. M3 E30 i fint skick börjar bli riktigt dyra i Tyskland, så jag föreslår att du letar vidare i Sverige. Jag hittade min bil av en slump och den är i riktigt schysst skick, så alla bilar är inte sönderkörda banvrak här i Sverige. |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
nojas och quixotic2: Om inte mina ögon sviker mig fullständigt så är inte karossen från en M3 E30 med tanke på bakrutan och bagageluckan... |
|
Nej någon M3 kaross är det nog inte heller. Bakskärmarna ser inte riktigt ut så där på M3 heller. Någon form av plastkitt är det nog. Med ändrad frontspoiler och bakskrämar. |
|
|
Nej... Är det inte en BMW Turbo 2002 ? M Power!!! |
|
|
Tackar quixotic2 & alla andra för infon :] Mina tankar låg att det var ett plastkit och sedan olika modifikationer från olika bmw modeller. Den här var dock intressant som ett sidoprojekt för att busa med på bana :] Jag tror även jag har hittat en svensk m3a som verkar vara riktigt fin, vi får se till helgen hur det blir med den saken. www.nojas.com/nojascom |
|
|
M3 E30 kom -86. Precis som alla andra skriver så är det ingen M3. Lycka till med ditt letande. Daniel "när det händer, händer det fort, Autobahn" |
|
|
Det roligt att läsa om alla dessa personer som verkar leta efter den perfekta M3e30n! Det finns flera fina sådana bilar till salu i Sverige. De som skriver att de har letat länge utan att hitta någon, verkar tro att man kan få ett fint exemplar sv-såld med mkt utrustning osv för under 100k!! Att de inte förstår att en bil som inte finns i överdrivet många fina exemplar kvar och som har kultstatus kostar bra med pengar när de schyssta exemplaren dyker upp. Jag hade en -88 som var i perfekt skick i alla avseenden. I min annons satte jag ut 129k och det var inte så att jag blev överöst med samtal från alla dessa som letar fina M3e30!! Efter några veckor dök en kännare upp och köpte den för begärt pris. Så ni som inte hittar "det perfekta" exemplaret bör nog se över antingen era plånböcker eller era önskemål. En mkt fräsch M3e30 under 120k får ni nog leta länge efter innan ni hittar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.