|
|
|
|---|---|
|
Då jag har oljeläkage någonstans impregneras bilen dagligen av oljan i underredet. Innan besiktningen tvättade jag underredet så att inte all olja skulle synas allt för väl under besiktningen - där jag fick berömm för bilens fina underredet... Nu har jag fixat läkaget men övervärger att underreda bilen med spillolja. Men jag är osäker då jag fått för mig att jag någonstans läst att spillolja löser upp underredsbehandlingen från fabrik!!! FRÅGA: Stämmer detta? Finns det någon som underredsbehandlat sin bil med spillolja?? | |
|
Jag skulle nog hellre använda linolja. Mycket mer miljövänligt och kryper in bättre i skarvar. Dessutom så kostar det knappt något heller. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Spillolja innehåller ofta, bland annat, ämnen som inte är bra som korrissionsskydd. Det kan vara något att tänka på. Personligen skulle jag använda en produkt som är avsedd för ändamålet. /Anton |
|
| Tack för era snabba svar! Då hoppar jag det. Kör på linolja! | |
Paap Reeder |
... varför kör du inte med rätt produkt? Tectyl eller Dinol, mfl som är framtagna just för korrosionsskydd. Att använda spillolja är som att borsta tänderna med sockervatten istf fluortandkräm!! MVH /// Paap R |
|
Inte som med sockervatten, men kanske som med autosol....... Freude am fahren |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
commander_krill! Hahaha! DÄR SATT DEN! Snacka om vita blanka tänder! MVH Patrik |
| varför spola bilen under med VATTEN, om du åker till verkstad och gör underredsbehandling så gör dom just det=lönlöst,nä blås med tryckluft å skrapa så får du mycke bättre förarbete,sen blås på med underedsmassa utblandat med bensin | |
|
He,he....många bud här..den ena mer verklighetsfrämmande än den andra :) Som sagt...använd produkter som är avsedda för ändamålet,så slipper du elda upp bilen i värsta fall. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.