|
|
|
|---|---|
| Är det någon som monterat motor- + kupévärmare på en 318is coupé 94 eller liknande? Kan inte klura ut vilka delar jag ska ha (köper _alltid_ fel saker när jag ska ha nåt), och var sitter frostpluggen? Kan man göra det själv mha en händig fader eller måste man lämna in bilen? Har använt sökfunktionen, men de tipsen passar inte riktigt in på min bil... Tackar på förhand, vet att man får fina svar här... :) | |
|
Köp en motorvärmare med kabelsats och grenledning, då har du vad du behöver, oftast medföjer en bra instruktion också Inga problem att montera själv! Frostpluggarna sitter på sidan om blocket och syns som fördjupningar |
|
| Tack, men då undrar jag: passar alla sorters motorvärmare till alla biilar? Visst kan jag gå in på Mekonomen eller BMW och ge dem reg.nr och de plockar fram rätt delar och sen har jag inga pengar kvar, eller så kan jag köpa billigare på typ Biltema men då vet jag ju inte vilka grejor som passar... Så är det när man är novis på nyare bilar, min förra var en Peugeot 309 -87, med fler mekaniska delar än elektriska... Dessutom är jag tjej och endast kunnig i bromsbyten o enkla saker, så jag är väldigt taxam att detta forum finns! :) | |
| Nej! Värmarna passar inte hursomhelst mellan olika bilar, det finns rekommendationstabeller att följa. Jag ger dig gärna ett bra tips, kontakta Janne på Wennström Racing Länk , så får du garanterat hjälp att välja rätt till ett bra pris! Om du dessutom blinkar med dina ljusblå så.. ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.