AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
797

Hjälp mig identifiera delen! BMW E36 318iS

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tjena, är påväg att handla en 318iS... Men idag ringde sälj(erskan)aren, och sa att när hon var påväg att öppna passagerardörren så klonkade det till och en del lossnade och föll på marken, nu går det inte att öppna den!

Jag bad henne skicka ett MMS så jag kanske kunde identifiera delen, men det kunde jag inte.. Därför undrar jag om någon här inne har pyslat och kanske sett den här delen innan?... MVH, Jocke

BILD PÅ DELEN:
Länk
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Om den föll ut på marken har jag svårt att tro att den satt inne i dörren? Måste väl ha suttit vid handtaget eller under dörren... Eller mörklägger hon något?
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Hur f-n skulle den kunna "ramla" ur dörren bara sådär om inte dörrarna är extremt rostiga....
Inte ens vid handtaget skulle det gå.

Här ligger nog en hund begraven.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Haha ja, skumt onekligen....

Hmm, Hon visste inte riktigt varifrån den kom, men någonstans från passagerarsidan av bilen... Och nej ingen rost skall finnas där.

Hmm om man kan identifiera delen till ngåot som sitter inne i dörren så kan man konstatera en lögn... Men det kanske satt under dörren, eller ja på undersidan av bilen? Ingen som har pillat med det i sin E36'a ?
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Men delen kanske verkar större än vad den är på bilden?
Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Delen kommer från insidan av dörren, det är delen som trycker på öppningsmekanismen när du drar i dörrhantaget. Det är gjutet i ett stycke så i min värld låter det konstigt att den kunnat ramla ut. Dock borde den hamnat längst ned i dörren.

JIK
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tack för svaret, hmm hon svarade att det går att öppna den inifrån numera. Men inte utifrån.... Och att det är svårt att förklara hur den föll ut :S...

Är delen specifik för Coupén? Då kan det bli ett helvete att få tag på delen på skroten... Åker hursomhelst upp dit imorgon för att se bilen på riktigt...

Det är rätt mkt som strular på den, men ett bra pris...

Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Det går självklart att öppna den innifrån då delen hör till ytterhandtaget. Finns på varje skrot, köp hela handtaget! Dock vet jag ej om låset går att separera från handtaget! Kanske går att byta låskolven rakt.

JIK
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tackar så mycket för informationen, från handtaget alltså. Jaja det ska inte vara problem med att fixa nytt, får kolla upp om det går att separera låset.

Sjysst, åker imorgon (Fredag) för att kolla bilen... Återkommer om det blev ett köp... Infon här var lite betryggande..

MVH// Jocke!

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Boulejohan hade helt rätt, det var "bara" att byta hela handtagsmekanismen. Men det tog ett bra jäkla tag mycket pill... tur man kunde öva lite när man plockade ur den från skrotbilen!
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Och som du borde ha sett nu vid det här laget så ser du att det går att byta lås oxå:)
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Du, när jag gjorde bytet så hittade jag inget bra sätt få av den på, den satt fast?
Jag vinkelslipade i låskolven och satte på ett handtag utan hål för kolv =) Inte optimalt men gick väl.
Nån klarhet i hur delen kunde ramla ut på marken? Det var ju det messt intressanta i denna diskussion!
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Haha, jo när jag väl åkte upp och köpte bilen så satt i princip hela passagerardörrens inredning på en ända clips! Hon hade mörkat en massa och man såg att de försökt fixa det.

Detta utgjorde bara en bråkdel av alla andra småfel man upptäckte under ägon. Tur man inte äger den bilen längre haha :)
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
B balken kanske?

BMW
Först och främst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.