|
|
|
|---|---|
|
någon som har lämnat in sin bil till carlia bil i falun? gör dom ett bra jobb? vad tar dom för att göra en inspektion II c.a? ni som lämnat in bilen till firmor i närheten, tipsa gärna. tacksam för svar. //Tomas | |
|
Jag är väldigt nöjd med carlia bils verkstad hitintills. Har min bil där idag för koll av centrallåset som inte vill öppna förardörren. Jag och min far har varit ganska flitiga besökare av deras verkstad sedan dom öppnade och har bara positivt att säga. Även hanssons motor i Borlänge har jag väldigt goda erfarenheter av. Han är dock inte auktoriserad (ännu) men har jobbat som bmw-mek på BMW i borlänge tidigare HANSSONS BIL OCH MOTOR Tel. 0243-221199 Skräddarbacken 18, 781 93 BORLÄNGE |
|
| ok låter bra.. tänkte lämna in bilen till carlia i falun. vet du/nån vad det kan kosta för en inspektion II service? | |
|
Hej, Jag ska in på Insp 2 nästa vecka vid CarliaBil i Falun. Det skulle kosta ca 7500:- för Insp 2 + byte bromsvätska + byte kylarvätska Tommy |
|
|
Jag har haft min på inspektion II hos carlia bil, är väldigt nöjd med arbetet och bemötandet. Har haft den där för lite annat också, aldrig varit några problem och bemötandet är alltid i topp. Fick betala 7900:- med byte av bromsbelägg fram, tror grundpriset då låg på ca 6900:- för en inspektion II inkl. vätskor/delar. |
|
| Priser för e46 då... :-) | |
| Och nu ljög jag, 6900:- resp. 5900:- var det. | |
| ok låter rimligt. gick dom igenom hela listan som finns här på autopower insp. II då? | |
| På min e46'a kryssade dom av och kommenterade hela BMW's protokoll, som man även fick tillsammans med kvittot. Har inte checkat av mot det här, men antar att det är samma källa så. :) | |
|
Är man lite ekonomisk som jag själv är så rekommenderar jag att man köper luftfilter, microfilter samt tändstift själv och byter dessa just före en inspektion II, spara kvitton på allt och boka en insp II utan dessa servicepunkter så ska ni se att kostnaden sjunker drastiskt samtidigt som man får sin heliga stämpel... tar på sin höjd 1 timme att åtgärda dessa detaljer själv, det enda som är lite bökigt är de två stift som sitter längst in mot torpedväggen på de sexcylindriga maskinerna. Garanterat den bäst betalda timmen i ditt liv kan jag lova! |
|
|
thunderswede: eller så servar man hela bilen själv. Kan det verkligen vara rimligt att lämna in en sådan gammal bil, snart 14 år, på en såpass dyr service? Dessutom är det ju en "dussinvagn". Tror framtida köpare lätt skulle kunna acceptera att man servat själv då bilen är så gammal. Gör man det själv så blir det garanterat bäst gjort också. Och fina klöver över :-) Däremot på en nyare bil så fattar jag poängen med stämpeln. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.