|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Spionbilder : Länk 3.0 liter, turbo, 306hk | |
|
På spionbilderna ser den exakt ut som en 130i, tänker närmast på avgassystemet om man jämför med 335Ci. Men för att kalla den M1 så borde BMW M GmbH in och pillra lite med en M-diff, chassie etc. Dags att beställa ny bil om ca 8 månader, många roliga modeller på gång :) Mvh, /Wille |
|
|
Wille, 130i har ingen stor intercooler bakom frontspoilern ;-) Kul om modellen släpps - sätter VERKLIGEN alla andra "Hot Hatches" på plats! :D Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Det är sant, missade det... Det kanske är ett stort Dan-Mobility-fejk-intercooler-klistermärke? ;) Spontant känns det som om kommande Audi S3 redan är undermotoriserad jämfört med denna. Mvh, /Wille |
|
|
Är det bara jag som inte kan se bilderna? Det ska nog mycket till innan BMW kallar 135 för M1. Keep Your Distance! |
|
| Får väl konkurrera med en eventuell RS3 isf. Personligen känns just den motorn som lite overkill i ettan. Men BMW, liksom alla andra tillverkare, slänger vi allt man har i hyllorna i alla modeller och man gör säkert en jättevinst på varje såld 135. Kan sägas att Porsche drar in lika mycket pengar på en såld 911 turbo som på 4 Cayenne. | |
|
Har svårt att tro att dom skulle döpa den till M1. E26 M1 finns ju och den har ju inga likheter med E87:an. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Ser ju nu att det stog samma sak som jag skrev i artikeln :) ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Man ska aldrig säga aldrig... M1 känns heligt för mig, men det var rätt många som aldrig trodde dagen skulle återkomma efter 2002 turbo då BMW stoppar in bensinturbomotorer i sina produktionsmodeller. Vad gör inte ett bilföretag för att sälja bilar? :) Mvh, /Wille |
|
|
Ser heller inga bilder. Bara en ruta där bilden skulle varit med texten: SPY PHOTOS: BMW 135ti. För övrigt tror och hoppas jag att den inte blir kallad för M1 om den nu kommer i produktion. Å andra sidan vet man inte vad BMW hittar på nu för tiden. ///BMW - Was sonst! |
|
|
...inte för att jag tror att just den modell kommer att heta M1 Mvh, /Wille |
|
|
Här är en direktlänk till en av bilderna Länk Tycker det är helrätt av BMW att stoppa i turbomotorn i 1an. Dock hamnar 130 lite i skuggan. |
|
|
BMW M har dessutom sagt att dom inte kommer att ha turbo i sina bilar inom en överskådlig framtid. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Blir det en M1 så blir det nog med nya M3 motorn som kommer 2007 | |
| Nu är hela sajten är nere... Såg inga bilder tidigare heller. | |
|
Åhhh, jag ville oxå se den. Suck. |
|
| Enda bilden jag lyckas se är denna: Länk | |
|
Bilderna funkar utmärkt här åtminstone! Det är dock inget upphetsande i sig med bilen. Ser ut som en svart 130i med M-paket och de därtill tråkiga 17" fälgarna, fast med mofidierad och maskerad frontspoiler bakom vilken en intercooler skymtas. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Ja, nu funkar det. Tråkigt med svart på E87. Den skall vara vit med motorsport stripes och en spegelvänd turbo logga på framspoilern. Undra varför dom har maskerat runt njurarna? | |
| PowerMac: Du menar så här... Länk | |
| ... fast med turbo-text istället. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.