|
|
|
|---|---|
|
Hej har ett problem med min Automat växellåda. Det är så att det ofta är svårt att få i backen, framförallt när jag står i en bake. Så nu tänkte jag att det kanske kan vara dom där plastkulorna som behövs byttas. Första frågan: Kan det vara så att det är plastkulorna som är dåliga? Andra frågan: Om det är plastkulorna så undrar jag om det är samma plastkulor i min BMW 540 e34 -93 som det är i den som bytter plastkulor i "Gör det själv"? | |
|
Fråga 1: Kan vara så. Men tydligaste och första symptomen enligt min erfarenhet är att den driver bakåt i neutral samt slirar på ettan, så gör din inte alls det kanske du skall fundera lite innan du river ventilhuset. Fråga 2: Bilen i mekartipset är just en 540iA -93 så svaret måste reservationslöst bli ja. Mvh /Janne |
|
|
Okej Att bilen driver bakåt i neutralen gör inte min vad jag har märkt i alla fall och att den slirar på ettan gör den inte heller. Va kan det annars vara för fell... Kan det vara så att oljan har blivi dålig eller att det är fördåligt med olja i vexellådan. |
|
| Kan bara säga att jag har samma fel på min 540ia -93. Vill veta vad felet är... Köpte bilen för ett par dagar sedan men märkte det där med att backen inte gick i på en gång just när jag stod i en lutning. | |
|
Det tar längre tid för R-läget att aktiveras än vad det gör för D-läget. Det fanns ett svar på det i en tråd kring 5HP30 lådan. Om jag inte missminner mig så hade det att göra med ett långsammare oljeflöde till just backhuset på tomgång. I min låda tar det ca 2,5 sek för backen att koppla in, och 1 sek för D-läget. Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
| Som sagt så köpte jag min 540ia -93 för några dagar sedan(min första automat). Bilen växlar fint, men jag är ändå lite orolig för dyra reparationer av växellådan efter att ha läst här på forumet hur länge lådan brukar hålla. Vad exakt är den första symtomen vid slitna plastkulor i lådan? Vad kännetecknar en låda som börjar börjar bli dålig? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.