|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder: Jag kör med 235or ibak idag men skulle gärna vilja ha lite bredare ibak. Nån som vet ifall det fungerar utan att det tar i med 245or? Tacksam för svar! Mvh// Carl Andersson | |
| Beror på vad du har för inpressning på fälgen. 255:or funkar om du har rätt et-mått och profil på däcket. | |
| Sorry, glömde visst att skriva det. Det är ET35.. | |
| Någon som vet hur det ligger till? | |
xcOOb |
jag har 265*30x19 på min så går utmärkt med rätt fälg och min är så sänkt det går också.. |
| Vad har du för bredd på fälgen och vad har du för ET? | |
xcOOb |
det kommer jag inte ihåg sorry.. bredd lär väl vara 9,5" |
| 9.5" går inte på en 330 e46. Inte så länge du valsat skärmarna eller liknande.. | |
| Jag har 9.5" bak med et 34 med 255/35 däck på min 328:a och det fungerar bra dock tar de i lite grann i gupp. Skärmarna är inte valsade. | |
| Plus att min bil är sänkt. | |
xcOOb |
mina va 9,5" också som det verkar och det går men tar i om man kör kort i "större" gupp med folk i bilen men funkar bra enligt mig.. inte valsat på min heller.. |
|
Fälg på bredd spelar mindre roll om ET är rätt, bredd på däcken och profil är det som är väsentligt. Jag har 255/35-18 med ET38 (på 9,5" fälg) och sportchassi. E46Cabrio Länk -06 |
|
|
Så ni menar att 19" fälgar som har bredden 9.5" ska passa i bak på min 330 om ET stämmer? Idag har jag 19" med 8,5" bredd i bak med ET35. Jag kör med 235/35. I medelstora "gupp" i vägen så tog det i en liten plastutbuktning i innerskärmarna. Därav så har jag svårt att tro att 9.5" ska gå på.. |
|
| Med samma dimensioner på däcken dvs.. | |
|
Spelar som sagt ingen roll om fälgen är 17, 18 eller 19" hög. Bredd 9,5" är inte heller några problem, OM et-måttet är det rätta och däcken anpassas till rätt storlek. Även om du ökar bredden på fälgen så kommer inte däcket att komma längre ut än förut, bara om du ökar bredden på däcket. ET35 är inte rätt mått (även om det oftast funkar), fälgen bör ligga närmre 50 helst. Jag har ET38 och 9,5" bred fälg, inga problem. Min Länk Cabrio |
|
|
och 255 breda däck ska tilläggas. Min Länk Cabrio |
|
gretzky |
Om du har 8,5 nu med et35 som tar i innersidan av hjulhuset och monterar 9,5 med samma et så kommer det att ta i ännu mer! Monterar du 9,5 med et 50 som "vissa" föreslår får du nog plocka bort plastinnerskärmarna först. Ju högre et-mått desto längre in hamnar fälgen! dieseldoris |
|
gretzky: Ok. Det är inte längst in i innerskärmarmarna det tar i utan längst ut, dvs precis där bakskärm går ihop med bakspoiler. Om man känner med fingret på insidan där så känner man att det är en liten plastutbuktning. Den har jag numera tagit bort och satt för med en bit silvertejp a'la Bosse Bildoktorn. Ber om ursäkt för min dåliga beskrivning av vart det tidigare har tagit i.. Men jag förstår nu hur ni menar iaf.. Jag har alltid trott att ju högre ET desto längre ut hamnar själva fälgen, men så är det ju inte :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.