|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har fått problem med låset på min passagerardörr. Bilen är en Z3 Coupé -99. Låset fungerar manuellt när man trycker ner knappen osv men ej när man låser med hjälp av knappen på nyckeln eller med nyckeln i dörren. Kan det vara en säkring eller är det bara o lämna in bilen på bmw? Tack på förhand | |
| Med största säkerhet centrallåsmotorn i den dörren som gått sönder. Har bytt på bägge sidor på min Z:a. Kostar ca 1500 för arbete och matrial på BMW-verkstad. | |
| 1500 för båda sidor eller bara en ? | |
| Bara en, tyvärr...... | |
|
Hej! Är det någon som lyckats byta låsmotorn i en Z3a själv och har några tips? Försökte precis byta den och stötte på lite problem då det e riktigt trångt i dörren. Jag lyckades inte få ut hela låsanordningen då fönsterskenorna i dörren är i vägen. Man skall väl inte behöva demontera hela fönsteranordningen för att byta denna lilla motor? Hade vart gött med lite tips, man blir alltid lite #%¤#& när det inte går som man vill. =) /beitho |
|
| Arbetet på verkstan kostade bara någon hundring, så jag kan inte förstå varför man öht försöker själv..... | |
| Det är skoj att mecka helt enkelt! Vissa saker som man skulle kunna klara av att göra själv är kul om det går att fixa själv. Ekonomiskt sett har det inte så stor betydelse, motorn kostade 800kr så det blir ju ingen större skillnad jämfört med 1500kr för motor+arbete. | |
| Ja, det är skoj att meka....Ibland! Men sånt mek som att böka med inredningen och så tycker inte jag är skoj.... Men alla är vi olika! | |
|
Har exakt samma fel på min "måndagsbil". Har även problem med lampan för motorstörning, den lyser, vid kontroll är det inget fel, men kostar 500 spänn varje gång att återställa! SG |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.