|
|
|
|---|---|
|
Hej! Bild: Länk Ett gammalt BMW märke har kommit i min ägo! förra ägaren (som plockade bort det på en bil som skrotades för LÄNGE sedan!) tror att det är 30 tal / tidigt 40 tal. Typsnittet liknar lite EMW märkena... Jag är tacksam om någon har någon intressant information om årgång och eventuell bil den har suttit på! Har letat bilder på gamla bmw utan att hitta någon med detta märke! Jag misstänker att det suttit på en bagagelucka men det är dock spekulationer! Tack på förhand! MvH Bylund | |
|
Kanske en EMW 340 eller 327. Vad jag förstått var de i produktion mellan 1945-1955. Länk Håkan |
|
| Ett tips kanske är att kolla i "Historien om BMW" av Andrew Noakes... | |
|
Hej! Håkan02: Det är ju en BMW-märke? EMW hade dessutom rött i stället för blått i "rotorn" Visserligen hade de första EMW bilarna BMW-märke(restlager från eisenach-BMW-fabriken), men dessa får väl b etraktas som BMW-märken uavsett var dom har suttit.... Sannolikt 327 ell. dylikt, ev tidig 501. har läst en artikel om de olika typsnitten på BMWmärken, men minns inte helt hur de olika såg ut MVH: Sakke |
|
|
Fråga Bosse J Länk Han har säkert bra koll på vart det där märket kommer ifrån. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| 1965 tillverkades 200 st 1800 TISA i tävlingssyfte. En del av dessa var extrautrustade med en träratt som tillverkades av Walsall i England. Min spontana reaktion var att det märke som Bylund undrar över är det samma som fungerar som signalknapp i Walsallratten. Men efter en närmare titt på ratten i min TISA Länk ser jag att typsnittet på Bylunds märke verkar ärldre än -65. Utifrån formen på emblemet tror jag dock fortfarande på att det hör till en ratt, eller? | |
|
Ursäkta kraftutrycket, men Leif, j-lar vilken snygg bil!!! Kanske ska ta en sväng förbi och spana in den, länge sedan vi sågs? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Hej! Fantastisk bil Leif!!!!! Kul att ngn av de 200 har blivit räddad. HAr din bil den större aluminiums bensintanken som gick att få som extrautrustning till TISA (80l?)? MVH: Sakke |
|
|
Instämmer i att Leifs TISA framkallar akut ståpäls. Bristol-grå ser den ut att vara? Wunderschön! /// Gunnar E. |
|
| Kul att Ni gillar TISA:n killar. Med respekt för Bylund och hans tråd besvarar jag inte några frågor beträffande min bil här utan jag har istället skickat mail med svar direkt till Er. Välkommen att kontakta mig om Ni har något roligt att förtälja om TISA modellen. Hur var det med märket nu då? Skall vi inte kunna hjälpa Bylund med detta? | |
|
Oj här var det många som har svarit! Har tyvärr inte hunnit kolla tidigare :) Jag har faktiskt hittat var märket sitter! det sitter på en V8 Limousine! (502/503) Det är bagageluckans märke och man ser direkt att det är samma när man ser den lilla ramen och gummi packningen :) det här var roligt! Länk Njut av denna gamla goda klassikern från 54! Tack för hjälpen! MvH Bylund |
|
| Praktiskt med bakdörrar som öppnas bakåt. När får vi se det igen på en BMW? Helst utan mittstolpe då (B-stolpe). Det finns mycket inspiration att hämta för Bangle & co. | |
|
Kanske inte en BMW i ordets rätta bemärkelse, men har du inte sett RR Phantom? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.