|
|
|
|---|---|
|
Hei! I forbindelse med timing av dieselpumpen er jeg usikker på om jeg finner rett TDC. I min manual står det følgende: "-Observe No.1 camshaft lobe. Turn engine clockwise until lobe points vertically upwards. NOTE: This indicates that the engine is approx. 90degrees before TDC with nn.1 cylinder on its compression stroke. -Remove bolt from timin access hole in FIP. Collect sealing washer. -Fit injection pump timing gauge holder into access hole. -Fit dial gauge and preload by approx. 2mm. Secure dial gauge in holder. -Remove plastic plug from flywheel timing pin access hole. Insert timing pin. -Rotate engine slowly clockwise until reaches its lowest point. Zero gauge. *NB -Continue turning crankshaft in clockwise direction until timing pin lockates into flywheel. Check reading: Engine with less than 20000km=0.95mm+-0.02mm Engines with more than 20000km=0.90mm+-0.02mm PROBLEM: Når jeg roterer motoren som beskrevet i punktet merket *NB går "timing pin" forbi to hull i svinghjulet som er litt for små til at min "timing pin" vil passe. Jeg roterer derfor videre noen grader og så finner jeg et hull som den passer i. Finnes det noen merker på remhjulet foran på motoren som indikerer TDC, slik at jeg kan verifisere at jeg er på TDC? (jeg finner ikke noen slike merker, men jeg kan ha missat dem) Hjelp meg! Det er en måned siden jeg monterte den nye pumpen og jeg sliter fortsatt med å få innstillingen rett. | |
|
Er det ingen som kan svare på om M51 motoren har noe merke på remskiven som indikerer "Top dead center" for sylinder No.1 og event. hvordan det ser ut? E |
|
| för att ställa 1ans cylinder i TDC så skall första kamloben på kamaxeln peka till höger, sen skall en låssprint in i svänghjulet, genom ett hål under startmotorn | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.