|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar var mocrofiltret sitter i en E34 för nu då det har varit regnigt så immar rutorna igen så förbaskat.. men när jag trycker in snöflingan på AC´n så försvinner imman på en gång.. undrara om det eventuellt kan bero på ett dåligt filter Har läst några trådar om att det skulle kunna vara värmepaketet som är på upphällningen men jag tycker inte att det luktar glykol i bilen Bimmer | |
|
du har antagligen fukt i bilen som vill komma ur.... ställ in en kupevärmare över natten med rutorna lite nervevade så torkar den upp invändigt och ditt problem e troligen löst... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Jo det trodde jag också men jag har aldrig bytt detta filter så länge jag ägt bilen sen vet jag inte när det blev bytt det var därför jag ville veta var filtret sitter.. jo jag tänker ställa in en Kupévärmare i natt Tack för svaret Bimmer |
|
|
microfiltret finns väl bara på e34 med ac acc. När du köper microfilter så får du där info var den sitter och hur man kommer åt den. Den sitter på ett svårt åtkomlig ställe men allt går med lite lugn o ro...är du utomhus så får det inte regna för då blir du blöt Man kan säga så att den sitter bakom reglagen. du får ta bort sido skydd (plast) på passagerarsidan vid fötterna och även ev. luftkanaler som går till fötterna. där bakom sitter den. Har för mg att det fanns bilder på detta här någonstans. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Ok tack peter78w då skall jag beställa filtret .. nej jag har garage som jaghar bilen i Bimmer |
|
|
hade samma problem på min förra 530 och det hjälpte faktiskt med filter byte och fläkten blåste på ännu bättre. Skillnaden var riktigt stor. Ha en dammsugare för att dammsuga all skit. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Nu hittade jag mekartipset. Letade på andra sidor men den fanns här på autopower sida. Länk MvH Bmw 4-ever |
|
|
TACK perfekt Bimmer |
|
|
Brukar vaxa mina rutor invändigt!! Förhindrar imma men även trafikfilm att fastna också. Det brukar räcka att göra detta vartannat år. |
|
|
ThomasB: Trafikfilm invändigt?? ; ) Kan bara bekräfta att byte av mikrofilter löst mina problem med igenimmande fönster så fort AC var avslagen. NUmera funkar det klockrent! Tacka vet jag E38:ans lösning där det tar cirak 2 minuter att byta Microfilter. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
Ja E34:ans kupéfilter lösning är ju inte den bästa =) Läs igenom mekartipset så går det säkert bra. Men OBS! Viktigt! Använd EJ dammsugare till att göra rent där under, komponenterna kan skadas! Använd tryckluft, "Blunda och Blås" är det bästa man kan göra där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.